تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۳۷۹۳

مراسم اولین شب عزاداری دهه دوم فاطمیه در بیت الحسین برگزار شد

مراسم اولین شب عزاداری دهه دوم فاطمیه در بیت الحسین برگزار شد
مراسم اولین شب عزاداری در دهه دوم فاطمیه در بیت الحسین با سخنرانی حاج مهدی توکلی و مداحی حاج حسن خلج برگزار شد.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

_ مرگ یا موت دروازه ورود به عالم آخرت است. شاید یکی از مهم ترین رسالت های پیامبران یادآوری مرگ است. قرآن بیش ۱۲۰۰ آیه راجع به جهان آخرت دارد. یک پنجم قرآن یادآوری معاد است. الان مرگ را خیلی کم یاد می کنیم.

_ پیامبر روی منبر فرمودند که به نظر شما در مؤمنین چه کسی از همه زیرک تر است. هر کسی یک چیزی گفت. پیامبر فرمود زیرک ترین مؤمنین کسانی هستند که مرگ را از همه بیشتر یاد می کنند و از همه بیشتر آماده مردن هستند. بعضی ها با مرگ غافلگیر می شوند. مرگ ناگهانی به سراغ انسان می آید.

_ قرآن به پیامبر می فرماید که بگو هر چه قدر از مرگ فرار کنید باز هم مرگ به سراغ شما می آید. با فرار کردن از مرگ به سمت مرگ نزدیک تر می شوید.انسان در خسران است چون گوهر عمر را از دست می دهد. عرب ها یک ضرر و یک خسران دارند. ضرر در فرصت های از دست رفته است. همان طوری که امروز غروب می کند سرمایه انسان هم از بین می رود.

_ برکات و فواید یاد مرگ بسیار است. یکی از چیزهایی که انبیاء در قرآن ما را به یاد آن انداختند مرگ است. یاد مرگ جلوی طغیان نفس را می گیرد، البته اگر جدی باشد. آدمی اگر بداند که می میرد و در قبر می گذارند حوصله طغیان و سرکشی ندارد. یکی از توصیه های آسید علی قاضی به شاگردان زیاد قبرستان رفتن بود.

_ پیامبر فرمودند که اگر سه چیز در آدم نبود هیچ چیزی نمی توانست که سر آدمیزاد را خاضع و کرنش کند. اول مریضی و دوم فقر و سوم مرگ است. این ها لطف و الطاف خفیه الهی است. خیلی چیزها نعمت در لباس نقمت است.

_ طغیان نفس انسان با مریضی ها و بلاها و گرفتار گرفته می شود تا انسان تضرع کند. بلاها و گرفتاری ها و مریضی ها لطف است. سلامتی نعمت است و شکرانه می خواهد. بیمار هم باید شکر خدا را کند که دل شکسته دارند و سیمشان وصل شده است. فقر نسبی است. اما یکی از چیزهایی که جلوی طغیان را می گیرد فقر است.

_ یکی دیگر از برکات یاد مرگ این است که دنیا در برابر نگاه انسان کوچک می شود.در قرآن آمده که به پیامبر می فرماید به انسان ها بگویید که همه دنیا هیچ چیز نیست. اشک برای حضرت فاطمه قیمت دارد. اینکه به شما اجازه می دهند که اربعین کربلا بروید، اسم امام حسین می آید اشکت جاری می شود مهم است. این ها در برابر دنیا با ارزش است. نماز شب و تقوا به درد انسان می خورد.


مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما