تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۳۱۹۶

«از نتایج سحر» یک مجموعه چندجلدی خواهد شد

«از نتایج سحر» یک مجموعه چندجلدی خواهد شد
به گزارش حوزه هنری، کتاب «از نتایج سحر» نوشته محمدرضا سنگری درباره شعر انقلاب، تعریف، چیستی، ویژگی‌ها و ابعاد آن منتشر شد. سنگری با بیان اینکه این کتاب شامل چندین مجلد خواهد بود، گفت: نام این کتاب از بیت «باش تا صبح دولتت بدمد / کاین هنوز از نتایج سحر است» وام گرفته شده است.

این پژوهشگر همچنین افزود: جلد اول این مجموعه، شعر انقلاب را بررسی می‌کند و تألیف جلد دوم «از نتایج سحر» نیز در دست است.‌ در جلد دوم به حوزه شعر دینی و آیینی پرداخته‌ام‌ که هر حوزه آن، برای خودش دریایی بی‌کران است. شعر نیایشی‌، عاشورایی‌، علوی،‌ نبوی‌ و ... از زیرمجموعه‌های شعر آیینی است که در جلد دوم بررسی شده.

سنگری تاکید کرد: تحقیق در هر یک از ساحت‌ها و موضوعات شعر انقلاب نیازمند بررسی طولانی‌مدت است و پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود زمان زیادی می‌گیرد.

مسئول دفتر هنر و ادبیات عاشورایی حوزه هنری درباره هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب نشان داد در تقابل با هیچ چیز نیست، بلکه می‌تواند سبک‌ها و گونه‌های هنری موجود را در خدمت خودش بگیرد و برای اهدافش از آنها استفاده کند. هنر انقلاب در مقابل سینما نایستاد، در مقابل موسیقی نایستاد، در مقابل شعر مقاومت نکرد، نقاشی و سایر هنرهای دیگر را نفی نکرد، بلکه نشان داد همه آنها ابزاری هستند که می‌توان با هوشمندی و درایت از آن‌ها به درستی استفاده کرد.

«از نتایج سحر» توسط انتشارات سوره مهر و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در ۴۱۳ صفحه، قطع رقعی و با قیمت ۱۶۹۰۰ تومان انتشار یافته و روانه کتابفروشی‌ها شده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما