تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۳۲۰۶

درباره کتاب کربلا زمزمه سی

درباره کتاب کربلا زمزمه سی
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در مقدمه این کتاب آمده است: طریق عشق امام الاولیا و السُّعدا، سیّدالشّهدا، مولی ‌الکونین حضرت اباعبدالله ‌الحسین علیه افضل صلوات‌الثقلین منحصر به ملیّت و نژاد و زبان وگروهی خاص نمی‌باشد و هر کس که بویی از آزادی و مردانگی برده است در حقیقت راه سالار شهیدان را می‌پیماید و هر کس که ظلم کند و راضی به ظلم کردن باشد از مسیر حسینی دور و زیر پرچم یزید زندگی می‌کند.

شعر و نوحه بهترین ابزارِ تبیین این حقیقت برای همگان است. اشعار باید دارای پیام و روح ظلم‌ ستیزی سالار شهیدان و اصحاب باوفایش باشد و نوحه‌ها نیز باید این مسیر را با بیان حماسی و عاطفی در جامعه جاری و ساری نماید.

انصافاً یکی از زبانهاییکه در این راه سربلند و رساست زبان آذری است. عاشقان و شعرای آذری با درک واقعیت و حقیقت عاشورا به خوبی و درستی آنرا بیان کرده‌‌اند که امیدواریم این مسیر همچنان پایدار و مستدام باشد.

به منظور ترویج هر چه بیشتر اشعار و نوحه‌های آذری دفتر هنر و ادبیات هلال این توفیق را دارد که برای دومین سال کتاب نوحه‌ های فاخر و وزین زبان شیرین و با احساس آذری را به نام کربلا زمزمه‌سی(۲) منتشر نماید.

رویکردی تازه‌ ای را آغاز کرده‌‌ایم و با توجه به اینکه در کتاب اول از شعر و شاعران امروز آذری زبان بهره مند بودیم در کتاب دوّم از شاعران و مرثیه‌ سرایان نامیِ آذربایجان و پاره‌ای از نوحه ‌های ماندگار و پرآوازه را گردهم آورده ‌ایم.

یکی دیگر از نکات نوحه‌ های کتاب این است که بندهای آغازین بخشی از آنها در محرم و مجالس عزای سالار شهیدان زمزمه عاشقان و برای آنها نام آشناست که تلاش کرده‌ ایم برای ماندگاری و ترویج آنها در کتاب استفاده نماییم.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما