«از نتایج سحر» یک مجموعه چندجلدی خواهد شد

ایکنا , 27 بهمن 1393 ساعت 9:02

محمدرضا سنگری، نویسنده کتاب «از نتایج سحر» گفت: این کتاب شامل یک مجموعه چند جلدی خواهد بود و جلد دوم آن نیز در دست نگارش است.


به گزارش حوزه هنری، کتاب «از نتایج سحر» نوشته محمدرضا سنگری درباره شعر انقلاب، تعریف، چیستی، ویژگی‌ها و ابعاد آن منتشر شد. سنگری با بیان اینکه این کتاب شامل چندین مجلد خواهد بود، گفت: نام این کتاب از بیت «باش تا صبح دولتت بدمد / کاین هنوز از نتایج سحر است» وام گرفته شده است.

این پژوهشگر همچنین افزود: جلد اول این مجموعه، شعر انقلاب را بررسی می‌کند و تألیف جلد دوم «از نتایج سحر» نیز در دست است.‌ در جلد دوم به حوزه شعر دینی و آیینی پرداخته‌ام‌ که هر حوزه آن، برای خودش دریایی بی‌کران است. شعر نیایشی‌، عاشورایی‌، علوی،‌ نبوی‌ و ... از زیرمجموعه‌های شعر آیینی است که در جلد دوم بررسی شده.

سنگری تاکید کرد: تحقیق در هر یک از ساحت‌ها و موضوعات شعر انقلاب نیازمند بررسی طولانی‌مدت است و پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود زمان زیادی می‌گیرد.

مسئول دفتر هنر و ادبیات عاشورایی حوزه هنری درباره هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب نشان داد در تقابل با هیچ چیز نیست، بلکه می‌تواند سبک‌ها و گونه‌های هنری موجود را در خدمت خودش بگیرد و برای اهدافش از آنها استفاده کند. هنر انقلاب در مقابل سینما نایستاد، در مقابل موسیقی نایستاد، در مقابل شعر مقاومت نکرد، نقاشی و سایر هنرهای دیگر را نفی نکرد، بلکه نشان داد همه آنها ابزاری هستند که می‌توان با هوشمندی و درایت از آن‌ها به درستی استفاده کرد.

«از نتایج سحر» توسط انتشارات سوره مهر و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در ۴۱۳ صفحه، قطع رقعی و با قیمت ۱۶۹۰۰ تومان انتشار یافته و روانه کتابفروشی‌ها شده است.


کد مطلب: 23196

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/23196/نتایج-سحر-یک-مجموعه-چندجلدی-خواهد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir