تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۲۴۰۵

«محمدرضا سنگری»‌ تألیف جلد دوم «از نتایج سحر»‌ را آغاز کرد

«محمدرضا سنگری»‌ تألیف جلد دوم «از نتایج سحر»‌ را آغاز کرد
محمدرضا سنگری از آغاز تألیف جلد دوم «از نتایج سحر» خبر داد و گفت:‌ در جلد نخست این کتاب قلمروهای گوناگون «شعر انقلاب» و قلمروهایی از شعر دفاع‌ مقدس، عاشقانه، عارفانه و شعر اجتماعی و اعتراض را مورد بررسی، تحقیق و پژوهش قرار داده‌ام که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

وی ادامه داد:‌ در جلد دوم به حوزه شعر دینی و آیینی پرداخته‌ام‌، شعر دینی در حوزه‌های گوناگون آن که هر حوزه برای خود دریای بی‌کرانی است، شعر نیایشی‌، عاشورایی‌، علوی،‌ نبوی‌ و... از زیرمجموعه‌های شعر آیینی است که در جلد دوم بررسی شده است.

سنگری تصریح کرد:‌ پیش‌بینی بنده این است که حوزه شعر آیینی در دو مجلد منتشر شود،‌ یعنی جلد دوم و سوم «از نتایج سحر»‌ به حوزه شعر آیینی اختصاص خواهد داشت.

سنگری در ادامه با اشاره به جدیدترین کتاب منتشره خود «فاطمه عاشورا»‌ گفت:‌ هدف ار نگارش این اثر آشنایی شاعران با زندگی‌ یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در واقعه عاشورا بود،‌ در این کتاب تلاش داشتم، با ارائه اطلاعات دقیق و مستند درباره زندگی ایشان، زمینه را برای خلق اثر ادبی در میان شاعران جوان فراهم کنم. بخش نخست این اثر زندگی‌نامه علمی حضرت فاطمه صغری(س) و بخش دوم کتاب به ارائه زندگی‌نامه ادبی از این شخصیت اختصاص دارد.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما