تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۱۲۶۱

نقش مراسم سوگواری منسجم و پرمحتوا در کاهش آسیب‌های عزاداری

نقش مراسم سوگواری منسجم و پرمحتوا در کاهش آسیب‌های عزاداری
حجت‌الاسلام مجید احمدی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی  ۲۹ مهر در نشست برنامه‌ریزی تجمع عاشوراییان که با حضور هیئات مذهبی شاخص اراک برگزار شد،‌ گفت: انجام مراسم عزاداری پرمحتوا و منسجم نقش مهمی در کاهش آسیب‌هایی همچون قمه‌زنی، خرافات در اشعار و مراسم‌ها و نظایر آن دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در بحث آسیب‌های عزاداری هنوز هم مشکلاتی در گوشه و کنار استان دیده می‌شود ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای پیشگیری از انجام اینگونه مراسم جایگزین مناسب برنامه‌ای برای آنان ضروری است

حجت‌الاسلام احمدی‌ استفاده از نظرات هر یک از اعضا را برای ارائه برنامه‌هایی اثربخش در بحث مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بسیارارزشمند برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برگزاری تجمع عاشوراییان نشانه وحدت و همدلی هیئات مذهبی است، اظهار کرد: این اداره‌کل پذیرای برنامه‌های متنوع و پرمحتوای هیئات مذهبی و ارجاع آن به همه مناطق استان است.

همچنین در این نشست هر یک از حاضران نظرات خود را درباره چگونگی انجام تجمع عاشوراییان و زمان و مکان آن ارائه دادند.

یادآور می‌شود؛ همکاری صدا و سیما محلی در انعکاس این تجمع به‌صورت زنده و مستقیم، برگزاری تجمع عاشوراییان در روز شنبه، هفتم محرم در میدان شهدای اراک و انجام تبلیغات به موقع و صحیح در بحث اطلاع‌رسانی این برنامه از طریق روابط عمومی اداره‌کل از جمله مصوبات این جلسه بود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما