تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۱۷۷۲

دشمن با ایجاد انحراف در عزاداری‌ها درپی کم‌رنگ کردن بعد استکبارستیزی عاشورا است

دشمن با ایجاد انحراف در عزاداری‌ها درپی کم‌رنگ کردن بعد استکبارستیزی عاشورا است
حجت الاسلام احمد رضایی، مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کانون مداحان و مسؤولان هیئت های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به معیارها و ویژگی های هیأت های عزاداری حسینی، گفت: متاسفانه گاهی مدیریت صحیحی در هیأت های عزاداری انجام نمی شود که همین موضوع می تواند زمینه انحراف در عزاداری های را فراهم کند.

وی افزود: اخلاص، تجربه هیأت داری، آشنایی با آیین عزاداری خوب و ولایت مداری از ویژگی های مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان اهل بیت است که برای این که یک عزادای از اثرگذاری خوبی در بعد فرهنگی برخوردار شود باید تمامی این معیارهادر هیأت های مذهبی و عزاداری ها رعایت شود.

مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که شهادت امام حسین(ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود وهدف یاران ایشان ولایت پذیری محض از امام بود، گفت: بر همین اساس مداحان و مسؤولان هیأت های مذهبی موظف هستند در برنامه های مذهبی خود ضمن ترویج احکام دینی بر جایگاه ولایت به عنوان مهم ترین رکن نظام اسلامی تاکید کنند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به آسیب های مداحی که گاهی اوقات مورد بی توجهی مسؤولان و مداحان قرار می گیرد، گفت: گاهی دیده می شود بعضی از مداحان به سبک های خواننده‌های خارجی مداحی کرده و به جای تبیین جایگاه ولایت به چشم و ابروی اهل بیت می پردازند و از حقیقت و هدف قیام عاشورا غفلت می کنند که این خود بزرگترین انحراف در عزادای و بزرگترین توهین به امام حسین (ع) است.

وی با بیان این که گاهی یک مداح با یک شعر خوب هزاران نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: مداحان ما نباید با نام امام حسین برای خودشان نردبان درست کنند و با استفاده از آن به شهرت برسند زیرا این کار هیچ مناسبتی با مکتب امام حسین (ع) نداشته و شایسته مداح اهل بیت نیست.

مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید به این که استکبار جهانی به خصوص آمریکا و اسرائیل می خواهند مداحی ها و عزاداری ها را به انحراف بکشانند، گفت: مداحان باید سعی کنند بصیرت خود را افزایش داده و فریب توطئه های دشمن را نخورند و سعی کنند به صورت عمقی با محتوا و سبک زندگی اهل بیت که می خواهد از آن مداحی کنند آشنا شوند.

وی با بیان این که انحراف در مداحی انحراف در دین و عزاداری را در درازمدت فراهم می کند، گفت: دشمن می خواهد با ایجاد انحراف در عزاداری امام حسین(ع) بعد استکبار ستیزی قیام عاشورا را کم رنگ کند تا بتواند به مرور زمان به منافع خود دست پیدا کرده و مسلمانان را از هدف واقعی عاشورا و اهل بیت دور کند.

مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با برگزاری کلاس های مداحی سعی کرده آسیب های موجود در مداحی های استان را شناسایی و آنها را جبران کند، گفت: تربیت مداحان متخصص و متعهد دینی از دیگر اهداف برگزاری کلاس های مداحی به صورت هفتگی در سازمان تبلیغات استان برای مداحان است.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما