تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۱۶۳۹

وجود برخی ناهنجاری‌ها در مجالس عزاداری، به مصلحت جریان اهل بیت (ع) نیست

وجود برخی ناهنجاری‌ها در مجالس عزاداری، به مصلحت جریان اهل بیت (ع) نیست
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در گردهمایی آموزشی مداحان استان خراسان جنوبی اظهار کرد: محبت بهترین بذری است که در محفل اهل بیت(علیهم السلام) پاشیده می‌شود.

وی افزود: محبت اهل بیت(علیهم السلام) بهترین ثمره‌ای است که محفل مداحان دارد و اگر عنصر محبت نباشد اثرگذاری هم معلوم نیست به چه میزان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) راز موفقیت همه انسان‌ها است، گفت: یک پیرو خوب بهتر از هزاران فردی است که برای شور پا به مجلس امام حسین(علیه السلام) می‌گذارد.

حجت‌الاسلام لطفیان با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(علیهم السلام) کیمیایی است که نمی‌توان با هیچ سرمایه‌ای عوض کرد، بیان داشت: دین نیاز به پاسداری، پاسبانی و مراقبت دارد و ممکن است با کمترین لغزش خدا این وظیفه مهم را از انسان بگیرد.

به گفته وی، عرصه مداحی شستشوی ظاهری افراد نیست و دارای سلسله مراتبی است که اهل بیت(علیهم السلام) به ما آموخته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گام نخست باید جنس انسان‌ها را اصلاح کرد، گفت: دور کردن شیطان از مجالس گام بعدی این سلسله مراتب است چرا که امام و شیطان در یک منزل سکنا نمی‌گزینند.

حجت‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه متاسفانه اشکال ما در مجالس این است که گام آخر در ابتدا برداشته می‌شود، ادامه داد: امروز عرصه مداحی عرصه‌ای برای دشمنان اهل بیت(علیه السلام) شده و ممکن است یک شعر نابجا چهره پرافتخار مکتب را نامطلوب جلوه دهد.

وی در ارتباط با امام امت یکی از عرصه‌های لغزشی را مداحی دانست و عنوان کرد: باید در انتخاب شعر و مجلس و نحوه برگزاری مراسم دقت فراوان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به وجود بعضی ناهنجارهای در مجالس که ممکن است به مصلحت جریان عصمت و طهارت نباشد، عنوان کرد: با توجه به اینکه نخستین ویژگی امامان شاهد بودن است ما در مجالس خود در محضر امامان و پیامبر(صلی الله علیه وآله)و شهدا هستیم و باید جلوی این ناهنجاری‌ها در مجالس گرفته شود.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما