تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۱۲۱۱

مداحی امام حسین(ع) نباید وسیله ثروت اندوزی برخی افراد شود

مداحی امام حسین(ع) نباید وسیله ثروت اندوزی برخی افراد شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ساوه در اولین همایش بزرگ تجلیل از پیرغلامان و مدیحه‌سرایان اهل‌بیت(ع) شهرستان که به همت شهرداری و شورای اسلامی در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، با اشاره به ارتقاء جایگاه تشییع و شناخته شدن آن در جهان، گفت: این شناخت را مدیون قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) هستیم.

حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی اظهار کرد: امروز شیعه از هر روز دیگر باشکوه‌تر، با حرارت‌تر و پیشتازتر است.

وی با بیان اینکه همراه با مداحی امام حسین(ع) باید بدگویی و نفرین دشمنانش نیز گفته شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مداحان وقایع عاشورا را تحریف کرده‌اند، نباید مردم را با دروغ، اشتباه و غلط گریاند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه نباید مداحی امام حسین(ع) وسیله تجارت، اقتصاد و ثروت‌اندوزی برخی از افراد شود، تصریح کرد: نباید با کسب درآمد و نرخ‌های نجومی اجر معنوی کار را از بین برد.

 نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به نقش سیاسی مداحی و ایام محرم، گفت: این ایام باعث ارتقاء معرفت و بصیرت در مخاطب می‌شود.

شهلا میرگلوبیات با اشاره به نقش معلم‌گونه مداحان و آموزش به مردم و تربیت جوانان در کنار مدیحه‌سرایی، افزود: شمرهای متعدد زمان مانند صدام، طالبان، داعش و... نباید ارتباط مسلمین را خدشه‌دار کنند و این نقش تربیتی مداحان است.

وی افزود: مداحان باید پیام‌های آموزشی و فرهنگی ولایت را به گوش جوانانی که با عشق، شور و حال خاص تکیه‌ها را بنا می‌کنند، برسانند و آنها را از تبلیغات مسموم که از طریق ارتباطات مختلف در جامعه شیوع پیدا کرده آگاه سازند.

رئیس شورای اسلامی ساوه نیز در این همایش با اشاره به تدبیر این شورا پیرامون برگزاری این همایش، گفت: نسل سوم، چهارم و پنجم انقلاب تنها با زبان مداحان آماده می‌شوند و بهترین زمان دهه محرم است.

سید مرتضی ابطحی با اشاره به حضور اکثر جوانان در تکایا و مساجد در این ایام، اضافه کرد: آشنا کردن این جوانان با تشیع، بهترین فعالیت فرهنگی در جامعه است.

وی ضمن گرامیداشت و یادآوری هشت سال دفاع شجاعانه مقدس، اظهار کرد کرد: رزمندگان همچون یاران امام حسین(ع) شجاعانه جنگیدند و این امر باید توسط مداحان نسل به نسل به جوانان ابلاغ شود.

ابطحی با بیان این که مداحان ساوه چیزی از مداحان کشوری کم ندارند، خطاب به مسئولان و بانیان هیئات و تکایا تاکید کرد: باید در این ایام از مداحان بومی استفاده شود.

شهردار ساوه نیز در این همایش از مسئولان هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) خواست با امام جمعه و کمیسیون فرهنگی شورا در ارتباط باشند.

کامران جوادی با بیان اینکه منابع اطلاعات و اخبار مراسم مداحی باید بر اساس کتب رسمی و مورد تأیید تشیع باشد، اظهار کرد: اشاره عمیق به فلسفه قیام امام حسین(ع) و ارتباط بین نسل جوان در این ایام مهم و واجب است و این درس‌ها را باید به مسائل روز زندگی مرتبط کرد.

وی با بیان اینکه اثرگذاری مدیحه‌سرایی در این ایام بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: ایثار، آزادگی و از خودگذشتگی درس‌هایی بود که قیام عاشورا به ما داده و باید در زندگی نیز از آنها استفاده کنیم.

شعرخوانی، مدیحه‌سرایی و مداحی و همچنین تجلیل از پیرغلامان و مدیحه‌سرایان شهرستان ساوه از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما