تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۵
۰
کد مطلب : ۱۳۰۱۳

همایش بررسی آسیب‌های عزاداری در استان مرکزی برگزار شد

همایش بررسی آسیب‌های عزاداری در استان مرکزی برگزار شد
ایران‌زمین: اولین همایش علمی بررسی آسیب‌های عزاداری با عنوان «شور و شعور» ۲۶اردیبهشت در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این همایش گفت: احیای ارزش‌های عمیق اسلامی و قرآنی، اخلاق معنوی از عالی‌ترین اهداف عزاداری است.

آیت اله قربانعلی دری نجف‌آبادی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر برای احیای انسان‌ها و تعظیم شعائر اسلامی است افزود: احیای انسان‌ها هدف اصلی و مهم در فرهنگ عزاداری است.

وی تصریح کرد: برای بیان کردن تقوای دل انسان‌ها به شعائر احتیاج دارند و ظاهر نمادی برای جلوه باطن است و در این بین ظاهری ارزش دارد که نشان دهنده عمق تقوا و اخلاص باشد.

در ادامه این همایش معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت شب شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ترویج فرهنگ عزاداری یکی از راه های ماندگاری فرهنگ حیات بخش تشیع است.

محمدرضا جعفری افزود: عاشورا از دو بُعد حماسی و تراژدی سبب ماندگاری فرهنگ عاشورا شده است و بر آگاهان است که نسبت به احیای این موضوع اقدام شایسته انجام دهند.

وی وارد کردن خرافه را راه برخی ظالمان و سودجویان از صدر اسلام تاکنون برای تخریب جلوه عزاداری دانست و اضافه کرد: وارد کردن انتقاد بر باورهای مردم کار مشکلی است ولی نقد منصفانه و دور از جهل و غرض‌ورزی سبب ماندگاری فرهنگ دینی می‌شود.

جعفری ادامه داد: خرافات با ابزار و تکنولوژی زمانه رخنه می‌کند که در این راستا آگاهان و محققان جامعه باید وقت بیشتری روی آسیب‌شناسی عزاداری بگذارند.

در ادامه این همایش حاج مبین کاشانی از مداحان برجسته استان و کشور به مداحی و نوحه‌سرایی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پرداخت.

پخش کلیپ و نماهنگ از آسیب‌های رایج در عزاداری و تقدیر از نفرات برتر این همایش در بخش‌های عکس، فیلم و پوستر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما