تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۰۶۸۶

تجلیل از داوود میرباقری در اختتامیه جشنواره فیلم رضوی

تجلیل از داوود میرباقری در اختتامیه جشنواره فیلم رضوی
داوود میرباقری، کارگردان مطرح سینما و تلویزیون در آیین اختتامیه نهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد از سوی مردم یزد مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

وی از جمله کارگردانانی است که از تلویزیون به سینما آ‌مده است. عمده آثار او در تلویزیون به مسایل تاریخی و مذهبی می‌پردازد. اما در سینما میرباقری کارش را با اثری کمدی- اجتماعی آغاز کرد. «آدم برفی»، «شاهگوش»، «مسافر ری» و «ساحره» از جمله آثاری است که وی کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

میرباقری البته در حوزه سریال‌های تلویزیونی نیز بسیار موفق عمل کرده است، «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته»، «امام علی» و «رعنا» از آثار تلویزیونی وی است که طرفداران بسیاری داشت، در تئاتر نیز نمایش «عشق آباد»، «دندون طلا» و «پرده عاشقی» او با استقبال زیادی همراه شد.

اختتامیه جشنواره فیلم رضوی ساعت ۲۰:۳۰ روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه در سالن همایشهای هلال احمر یزد برگزار خواهد شد.

همه شرکت‌کنندگان در جشنواره امام رضا(ع) برگزیده‌اند

نماینده ولی فقیه تأکید کرد: برپایی جشنواره ‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع)همزمان با دهه کرامت در کشور باید انعکاس دهنده سیره عملی، اخلاقی و عرفانی ائمه معصوم (ع) به ویژه حضرت ثامن الحجج (ع) باشد.

ایت الله نورالله طبرسی برگزاری جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت در استان را رویداد مهم فرهنگی و مذهبی دانست و خواستار برگزاری باشکوه این جشنواره شد.

وی افزود: وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) در ایران موجب افتخار و سربلندی ملت است. در طول سال میلیون‌ها ایرانی وظیفه خود می‌دانند که به پاس این نعمت الهی به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شوند. در برگزاری جشنواره رضوی بایدعمق بخشی و تبیین علوم و معارف امام رضا(ع) را مدنظر قرار داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام رضا (ع) می‌فرماید:«اگر مردم بدانند که کلام ما چقدر زیباست، حتما از کلام ما پیروی می‌کنند» یادآور شد: بدون شک همه کسانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند به نوعی برگزیده این رویداد فرهنگی هستند چرا که در مسیر رضای خداوند قدم برداشته‌اند.

وی تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌ها باشد که به واسطه آن پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری امام رضا (ع) شناسایی می‌شوند.

آیت الله نورالله طبرسی افزود: زندگی ائمه(ع) به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت آنان حتی در شیعیانشان پوشیده مانده است بنابراین باید تلاش کرد تا مردم و مسئولان بیش ازپیش با سیره عملی ایشان آشنا شوند.

وی اظهار کرد: ولایت مداری مردم ایران و تبعیت از ولایت فقیه مرهون حضور امام رضا(ع) درایران و از برکات وجود بارگاه آن امام همام در این منطقه است.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: حضور مضجع شریف حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) باعث رونق فرهنگی و معنوی ایران اسلامی‌است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما