تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۰۶۶۸

حوزه هنری پخش «رستاخیز» را به عهده گرفت

حوزه هنری پخش «رستاخیز» را به عهده گرفت
پس از حضور فیلم سینمایی «رستاخیز» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر و برخی شبهات درباره این فیلم و نمایش چهره حضرت ابوالفضل العباس (ع)، این فیلم پس از آنجام اصلاحات لازم و برخی تغییرات که در پی اعمال نظر مراجع صورت گرفت، موفق به دریافت پروانه نمایش شد.

بنابراین گزارش، طبق شنیده‌ها در حال حاضر فیلم سینمایی «رستاخیز» مراحل آماده سازی را پشت سر گذاشته است و یکی از فیلم‌های متقاضی اکران فصل پائیز است که احتمالا پس از اتمام نمایش و کف فروش فیلم «آرایش غلیظ» در گروه سینما استقلال به نمایش در خواهد آمد.

پیش از این اعلام شده بود نمایش عمومی فیلم سینمایی «رستاخیز» منوط به تغییرات در بخش‌هایی از این فیلم است که وزیر ارشاد نیز در آخرین اظهار نظر خود درباره «رستاخیز» عنوان کرده بود که «رستاخیز» بدون اعمال تغییرات به نمایش عمومی در نخواهد آمد.

براساس این گزارش، «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در گروه «استقلال» پس از فیلم «امروز» اکران می‌شود و احتمالا شاهد نمایش بهترین فیلم جشنواره فجر در ایام محرم و صفر خواهیم بود که این موضوع به مذاکرات پخش کننده با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم بستگی دارد.

این فیلم درباره واقعه عاشورا است که با همراهی بکیر فرزند حر ابن یزید ریاحی به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد.

این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را به تصویر می‌کشد.فیلمبرداری پروژه «روز رستاخیز»  16 بهمن‌ ماه سال 88 همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز و پس از طی بیش از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون شهداد کرمان، اصفهان، شاهرود، رباط کریم و تهران نهایتا 12 دی ‌ماه 89 به پایان رسید.

در این فیلم بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، آرش آصفی، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، سعید علیپور، علی عباسی، محمود محکمی، مهتاب کرامتی، شقایق فرهانی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی و ... ایفای نقش کرده اند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما