تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۵۳۸۰

ورود میرباقری به حاشیه​های «مختارنامه»

محمد رضا رستمی
ورود میرباقری به حاشیه​های «مختارنامه»
فرهنگ: داوود میرباقری طی این سال‌ها اگرچه از حاشیه دوری جسته و زیاد تن به مصاحبه نداده اما در کارنامه‌اش آثار جنجالی کم ندارد؛ از «آدم برفی» و توقیف طولانی مدتش گرفته تا نمایش «دندون طلا» و حواشی که اجرایش بر انگیخت.

نویسنده و کارگردان ۵۲ ساله شاهرودی، هرچند با مختارنامه خیلی‌ها را جمعه شب‌ها پای تلویزیون می‌نشاند، اما نه خودش و نه کارش از حاشیه‌هایی که پشت سر هم از راه می‌رسند، در امان نمانده‌اند.

اولین حاشیه مختار‌نامه موسیقی پایانی و پخش تک‌خوانی یک زن بود، بعد نوبت به بحث بودجه و مبلغ قراردادها رسید. نمایش چهره حضرت عباس و بحث ضد‌ایرانی بودن سریال هم به ماجرا اضافه شد.

جمال شورجه اولین کارگردانی بود که لب به انتقاد گشود، خشونت زیاد مختار‌نامه را تقبیح کرد و از مسولان سیما گلایه کرد.

این حاشیه‌ها البته تبعاتی هم داشتند مثل اعتراض به نمایش چهره حضرت عباس که باعث شد تیم سازنده سریال از خیر نمایش این تصاویر بگذرد.

حالا اما به نظر می‌رسد کارگردان و نویسنده‌ای که تحصیلاتش در رشته معدن است، تصمیم گرفته خودش هم وارد میدان شود و هر از گاهی به منتقدانش پاسخ دهد تا نه زیر پای خودش خالی شود و نه زیر پای سریالش.

او در اولین واکنش به صورت تلویحی جواب آن‌هایی را داده که او را به ضد ایرانی بودن متهم کرده‌اند: «مختارنامه ۴۰ قسمت دارد که تا اکنون ۱۲ قسمت از آن پخش شده است و هنوز نمی‌توان قضاوت خوبی در مورد آن کرد. برخی به ضد ایرانی بودن فیلم اعتراض داشتند که من ترجیح می‌دهم فعلاً در مقابل آن واکنشی نشان ندهم، شاید ادامه سریال پاسخ انتقاد آنها را بدهد.»
مرجع : خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما