تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۵۱۷۴
تهیه‌کننده مختارنامه در خصوص نشان دادن چهره حضرت عباس(ع):

من و داوود میرباقری تابع نظر صداوسیما هستیم

من و داوود میرباقری تابع نظر صداوسیما هستیم
فرهنگ: بعد از آنکه آیت‌الله وحید خراسانی نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) در سریال مختارنامه را مجاز ندانست سازندگان و دست‌اندرکاران سریال پرمخاطب این روزهای تلویزیون، در چندین مصاحبه از نارضایتی میرباقری در این خصوص گفتند و از ارائه راهکارهای سینمایی برای نمایش چهره علمدار کربلا خبر دادند.

در آخرین این تصمیم‌ها محمد فلاح تهیه‌کننده سریال «مختارنامه» درخصوص نشان دادن چهره‌ حضرت ابوالفضل(ع) در این مجموعه‌ تاریخی - مذهبی، گفت: من و داوود میرباقری تابع نظر سازمان صدا و سیما هستیم.

فلاح با اعلام این مطلب افزود: فعلاً همچنان تصمیم بر این است که چهره‌ حضرت ابوالفضل(ع) نمایش داده نشود؛ نورانی کردن چهره و استفاده از افکت‌های تصویری یکی از راه‌هایی است که می‌توان از نمایش چهره جلوگیری کرد.

طی روزهای اخیر نیز برخی از مراجع تقلید از جمله آیت‌الله صافی گلپایگانی به نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) انتقاد کرده‌اند؛ این در حالی است که برخی دیگر از جمله آیت‌الله عزالدین حسینی زنجانی در پاسخ به استفتایی در خصوص نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع)، این امر را بلامانع خوانده بود.

اینها در حالی است که بنابر اخبار اعلام شده، قرار است در فیلم سینمایی روز رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش که به واقعه عاشورا می‌پردازد، چهره حضرت عباس‌(‌ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع )به طور کامل به تصویر کشیده شود و این سه بزرگوار از شخصیت‌های محوری قصه هستند.

در همین حال قرار است که هنرمندان و دست‌اندرکاران سریال «مختارنامه» با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کنند.

سید محمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - و معاونان وی (امروز) یکشنبه در باغ قلهک در خیابان شریعتی تهران حاضر می‌شوند تا در مراسم تجلیل و تکریم از هنرمندان و دست‌اندرکاران سریال «مختارنامه» شرکت کنند.

این مراسم به همت اداره ارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات و شمال تهران برگزار می‌شود و احتمال حضور سید عزت‌الله ضرغامی نیز در این مراسم می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما