تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۱۱
۰
کد مطلب : ۱۵۵۶
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

دشمن درصدد معرفی قمه زنی به عنوان نماد شیعه است

امام حسین(ع) متعلق به همه عصرهاست
دشمن درصدد معرفی قمه زنی به عنوان نماد شیعه است
به گزارش خیمه، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آخرین نشست از سلسله نشست های عاشورا پژوهی چهل منزل تا اربعین که از سوی مرکز مطالعات راهبردی خیمه در مجتمع شهید فهمیده قم برگزار شد، گفت: امام حسین (ع) به زمان خاصی در تاریخ تعلق ندارد، بلکه آن حضرت متعلق به همه عصرهاست.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم روان بخش، افزود: قیام امام حسین(ع) و تاثیرات این قیام از گذشته تا اکنون ادامه داشته و تا ظهور امام عصر(عج) و تا برپایی قیامت ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) نقش بسزایی در توجه مردم به ارزش های اسلامی، دین و باورهای دینی دارد.

وی با اشاره به گذشت بیش از 13 قرن از قیام عاشورا گفت: تاثیرات این قیام هنوز ادامه دارد و وجدان های پاک را مجذوب خود می کند و هر ساله تازه تر از گذشته می شود.

روان بخش افزود: امروز حادثه عاشورا و کربلا از مرزهای کشور شیعی ایران فراتر رفته و کشورهای اسلامی غیر شیعی نیز به دنبال الگوی گیری از امام حسین(ع) هستند و حتی توجه کشورهای غیر اسلامی نیز به امام حسین(ع) و قیام ایشان معطوف شده است.

وی ظلم ستیزی، عدالت طلبی، حق طلبی، آزادی خواهی، اصلاح طلبی به معنی واقعی از جمله شاخصه های قیام امام حسین(ع) برشمرد و گفت: امروز نه تنها عدالت طلبان، ظلم ستیزان و اصلاح طلبان واقعی جهان از قیام عاشورا بهره مند شدند بلکه هر کس از زاویه دید خود برداشت هایی از این قیام عظیم می نماید.


عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهی امام خمینی تاکید کرد: اگر جاذبه های امام حسین (ع) به درستی معرفی شود جوانان جهان را به خود مجذوب می کند و این وظیفه ماست که این جریان را به دنیا معرفی کنیم که جرقه های این امر در دولت جدید زده شده است و زمینه هایی برای معرفی صحیح امام حسین (ع)به جهانیان فراهم شده است.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به تاکید ائمه بر برپایی مجالس عزای امام حسین(ع) گفت: تکرار عزاداری هر ساله سبب انتقال فرهنگ عاشورا در بین نسل ها می شود که آثار خویش را نیز به جای می گذارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و پیروزی حزب الله لبنان برگرفته از الگوی عاشوراست که حاصل عزاداری های شیعی است.

این نویسنده با بیان این که دشمن برای انحراف عزاداری ها برنامه دارد خاطر نشان کرد: دشمن تلاش می کند عزاداری هایی را که مورد تاکید ائمه بوده است به گونه ای به انحراف بکشد که در این میان نقش مداحان در جلوگیری از این تحریفات بسیار مهم است نباید محتوا و شکل عزاداری زیر سوال رود.

وی از قمه زنی به عنوان نوعی تحریف در عزاداری ها یاد کرد و گفت: دشمن با استفاده از رسانه های گروهی درصدد است قمه زنی را به عنوان نماد شیعی معرفی و از آن در جهت تخریب شیعه استفاده می کند.

روان بخش افزود: دشمن تلاش با استفاده از زیبایی و جمال عزاداری آن را تخریب کنند و وظیفه ماست که عزاداری سنتی را با جلوه های زیبای آن بدون تحریف به مردم دنیا معرفی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما