تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۱۳۸
رییس مرکز تحقیقات حکومت اسلامی:

در برابر رفتار دشمنان، سیاست حسینی برگزینیم

در برابر رفتار دشمنان، سیاست حسینی برگزینیم
به گزارش خیمه، رییس مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در این نشست که از سوي مرکز مطالعات راهبردي خيمه و با حضور پژوهشگران و محققين ديني برگزار شد، گفت : سیاست از زندگی انسان ها جدا شدنی نیست و نوع استفاده انسانها از این سیاست متفاوت است.

حجت السلام و المسلمین نجف لک زائی واژه سیاست را دارای دو بعد مطلوب و نامطلوب دانست گفت: در دنیای امروز دینداران از واژه سیاست فرار می کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: سیاست از سه رکن قانون ، قانونگذاری و هدف اصلی تشکیل می گردد ولی محتوای آن در هر جامعه متفاوت است 

رییس مرکز تحقیقات حکومت اسلامی با بیان این که سیاست امام حسین (ع)، سیاست معنوی و الهی است و گفت: این دو بعد سیاست که دارای ارکان مشابه می باشند ولی معنای مشترک ندارند . 

وی افزود: در مقابل سیاست امام حسین (ع)، سیاست یزید وجود داشت که خود سیاست شیطانی و دروغین است.
 
لک زائی بیان کرد : سوره حمد تمامی حکومتها را از لحاظ سیاسی به سه دسته تقسیم می کند، دسته اول " اهدنا الصراط المستقیم " که خود سیاست الهی است و سیاست امام حسین (ع) از این نوع می باشد و در این سیاست قانون الهی پایه و قانونگذار مردم می باشند . 

وی افزود: دسته دوم  " غیر المغضوب علیهم " با سیاست شیطانی هستند، کسانی که در مسیر مغضوبین ( مورد غضب ) می باشند، اولین کسی که به عضویت این گروه درآمد ابلیس است و یزید هم از همین گروه است.
 
رییس مرکز تحقیقات حکومت اسلامی خاطر نشان کرد: حکومت یزید جزء قدرتهایی بود که دروغ می گفت و می دانستند که دروغ می گویند و حق را می دانند و بر روی آن پا می گذارند و این گروه جزء سیاست شیطانی و طاغوتی قرار دارند.

لک زائی اظهار داشت: گروه سوم را " والضالین " تشکیل می دهند، این گروه راه خود را گم کرده اند و اگر کسی پیدا شود راه را به آن ها نشان دهد به راه می آیند و در اصل دعوت برای این گروه است و زمانی که از حق اطلاع پیدا کنند به سوی آن می روند .

رئیس پژهشکده علوم و اندیشه سیاسی، حکومت یزید را حکومتی طاغوتی خواند و بیان کرد: هدف این حکومت هر چه باشد قرب به خدا نیست .

وی در ادامه بیان کرد : سیاست امام حسین ( ع ) ، سیاست اسلامی است و همه امور در این سیاست با قرب الهی است.

لک زائی افزود : شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت سیاست را قرب به خدا می دانند و این سیاست با ابزار قدرت تامین می شود به بعد ابزاری دارد و امام حسین (ع) از این قدرت ابزاری که توانائی خاصی به دارنده خود می دهد استفاده نموده و این ابزار را برای رسیدن به هدف خود که همان قرب الهی است پیمود .
 
وی عاشورا را زنده نگهدارنده اسلام دانست و بیان کرد: بسیاری از انسانها از عزاداری محرم می ترسند و اماکن متبرکه را منفجر می کنند زیرا می دانند هر کدام از این گنبدها پرچم اسلام حقیقی و از بین برنده باطل است و آگاهند که حق می ماند و باطل رفتنی است.

رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، عدالت را گمشده بشریت دانست و حکومت ائمه را با پیام عدالت حکومت جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم در مکتب حسینی باشیم می بایست با بهره گیری از ابزار فرهنگی ، علمی ، سیاسی و اخلاقی، مسالمت آمیز رفتار کنیم و اگر در برابر دشمنان جوابی نگرفتیم همانند امام حسین ( ع ) از اخلاق غیر مسالمت آمیز استفاده کرده و به قیام و جهاد بپردازیم .

لک زائی در پایان هدف قیام امام حسین (ع ) را امر به معروف و به صورت رسا ذکر کرد .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما