تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۲
۰
کد مطلب : ۹۹۴۶

مرز خسروی برای تردد زایران عتبات عالیات بازگشایی شد

چهار کاروان تحت پوشش سازمان حج و زیارت از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام شدند
مرز خسروی برای تردد زایران عتبات عالیات بازگشایی شد
رضا نجفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی مرز بین‌المللی خسروی برای عبور کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت، گفت: «از سال ۸۲ تاکنون مرز بین المللی و رسمی خسروی برای تردد کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت بسته بود که به حمدالله و با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه، رییس سازمان حج و زیارت و معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت و به میمنت میلاد امام رضا (ع)، جمعه (۸ آبان ماه) رسماً برای تردد این کاروان‌ها بازگشایی شد.»

بر این اساس روز جمعه، چهار کاروان تحت پوشش سازمان حج و زیارت که از استان‌های قم و کرمان بودند، از مرز بین المللی خسروی عازم عتبات عالیات شدند.

نجفیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر همین رویه اعزام کاروان‌ها را از این مرز بین المللی ادامه خواهیم داد و با توجه به شرایط و موقعیت، به مرور ظرفیت اعزام کاروان‌ها را افزایش خواهیم داد تا جایی که بتوانیم از حداکثر ظرفیت تردد از مرز بین المللی خسروی استفاده کنیم.

مرز خسروی مطمئن‌ترین راه عبور به عراق

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های مرز بین المللی خسروی، این مرز را کوتاه‌ترین، مطمئن‌ترین و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات با بیش از یکهزار سال قدمت و سابقه تردد، عنوان کرد.

او اضافه کرد که در این مرز رسمی بین دو کشور ایران و عراق، زیرساخت‌های بسیار مناسبی هم چون، زائر سراها، اماکن خدماتی رفاهی، پایانه مسافربری بسیار مجهز، خدمات گمرکی و ... وجود دارد که بهترین شرایط را برای زائرین فراهم کرده است.

نجفیان در خصوص کاروان‌های انفرادی نیز گفت: در حال حاضر از هر سه مرز، خسروی، شلمچه و مهران تنها کاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت مجوز عبور دارند و کلیه افرادی که می خواهند به صورت انفرادی به عتبات عالیات اعزام شوند باید به ادارات حج و زیارت استان خود مراجعه کرده تا در قالب کاروان های انفرادی تحت پوشش شرکت شمسا ساماندهی شوند و سپس نسبت به اعزام آن‌ها در تاریخ های مشخص شده اقدام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما