تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۲
۱
۰
کد مطلب : ۱۴۰۸۰

زخمی شدن ۶ ایرانی در حمله انتحاری به اتوبوس زایران ايرانی در عراق

زخمی شدن ۶ ایرانی در حمله انتحاری به اتوبوس زایران ايرانی در عراق
جهان: در اثر حمله انتحاری به یک دستگاه اتوبوس حامل زایران ایرانی عتبات عالیات در جنوب بغداد، شش تن از هم وطنان‌مان مجروح شدند.

پيش از اين منابع خبری از کشته شدن چهار زایر ايرانی و مجروح شدن عده‏ای دیگر خبر داده بودند.

در این انفجار که ظهر دیروز، دوشنبه، هنگام عبور اتوبوس زایران ایرانی از منطقه المقدادیه در چهل کیلومتری شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیاله اتفاق افتاد، تنها فرزند راننده اتوبوس كه مليت عراقی داشت و زایران ایرانی را همراهی می‌کرد، کشته شد.

بر اساس این گزارش،‌ اتوبوس حامل زایران، مربوط به شركت خدمات زيارتی سجاد شهر قم بوده در حال حاضر،‌ حال مجروحان قمی خوب است.

نماينده عتبات عاليات مركز پزشكی حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر در عراق گفت: اين اتوبوس كه حامل زایران كشورمان به مقصد عتبات عاليات شهرهای عراق بود، در مسير قصرشيرين به عراق در استان دياله بر اثر حمله انتحاری متوقف شد و تعدادی از زایران مجروح شدند.

رضايی اظهار داشت: نيروهای امدادی و پزشك مركز پزشكی حج و زيارت جمعيت هلال احمر  به محل حادثه اعزام و مجروحین به بیمارستان‌های کاظمین و بغداد منتقل شدند.

رضایی، اسامی ۶ نفر از زوار مجروح کشورمان را به شرح زیر اعلام کرد: محمد شاطریان ۵۵ ساله، علی آتشخوار ۵۷ ساله، یعقوب‌علی علی‌رضایی ۷۵ ساله، زهرا رضایی ۶۰ ساله، محمدامین ابطحی (روحانی کاروان)‌ و سجاد خالقی ۲۸ ساله.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

علي گودرزي
Iran, Islamic Republic of
خبر شما در مورد حادثه عراق از همه تكميلتر بود اما اين حادثه مجروحين ديگري هم داشت
يك بچه دو ساله به نام امير علي گودرزي از ناحيه چشم تا كنون دو بار تحت عمل جراحي قرار گرفته است.
خانم مريم ميرزائي كه ايشان هم متاسفانه تاكنون يك چشم خود را دست داده اند.
خانم كبري ساكي منفرد كه ايشان هم 70 تركش در چشمشان بوده كه مورد عمل جراحي قرار گرفته است اما متاسفانه به علت عدم رسيدگي به موقع(چون ژاسژورتش سوخته بود) يكي از چشمانشان دچار اسيب كلي شده است و بينائي ندارد هنوز هم در بيمارستان امام كرمانشاه بستري مي باشد.
مجيد گودرزي دست چپ ايشان هم شكسته و چشم راستش اسيب ديده است
من متاسفام كه مسئولين سازمان حج و زيارت اينقدر محافظه كارانه اطلاع رساني مي كنند.