تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۴۷۱۷

صحن حضرت فاطمه در بارگاه امام اول شیعیان احداث می‌شود

صحن حضرت فاطمه در بارگاه امام اول شیعیان احداث می‌شود
جهان: معاون ستاد اجرایی بازسازی عتبات عالیات، از آغاز بزرگترین طرح توسعه حرم مولای متقیان علی(ع) خبر داد.

علیرضا فداکار، معاون ستاد اجرایی بازسازی عتبات عالیات، شب گذشته در جمع رؤسای اتاق های بازرگانی کشور در اردبیل اظهار داشت: وسعت بارگاه مطهر اولین امام شیعیان با پایان عملیات احداث صحن حضرت فاطمه زهرا(س) به ده برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: کشورهای بسیاری از جمله سران برخی ممالک غیر شیعی برای اجرای طرح صحن حضرت فاطمه زهرا(س) اعلام آمادگی کرده بودند، که این افتخار با موافقت آیت الله سیستانی نصیب ایرانیان شد.

فداکار با اشاره به روند اجرای این صحن تصریح کرد: صحن حضرت فاطمه(س) بزرگترین طرح توسعه حرم مولای متقیان علی (ع) است که صدو سی و پنج هزار متر مربع مساحت خواهد داشت.

وی گفت: کار خاکبرداری این طرح به عمق ده متر شروع شده و تا سه ماه آینده عملیات بتون ریزی صحن فاطمه زهرا(س) شروع خواهد شد.

معاون ستاد اجرایی بازسازی عتبات عالیات با بیان این که این ستاد تاکنون در شهر نجف اشرف پنجاه و پنج طرح اجرا کرده است، گفت: اتمام ساخت مخزن آب دو هزار متر مکعبی و شروع مرمت و طلاکاری ایوان نجف از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهر نجف است.

فداکار در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح هتک حرمت های متعدد صدام معدوم نسبت به حرم مطهر مولای متقیان علی(ع) اظهار داشت: به دستور صدام آیه‌های قرآنی و اشعار فارسی که ۲۸۸ سال قبل در زمان نادر شاه هنگام مرمت گنبد حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) روی آن نقش بسته بود حذف شدند، اما آیت الله سیستانی فرموده‌اند؛ هر موردی که ازسوی صدام حذف شده به گنبد اضافه و هر چیزی که به واسطه او اضافه شده بود، از گنبد حذف شود.

وی در پایان با تقدیر از کمک های مالی مردم ایران در بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: امید است اتاق های بازرگانی نیز مشارکت لازم در اجرای پروژه های اسن ستاد را داشته باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند «بازسازی عتبات عالیات»،‌ پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام و نیز مبالغ هزینه شده، به «پرونده ویژه خیمه» مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما