تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۵۱۳۵

اجرای تعزیه کشف حجاب در میدان امام خمینی(ره) ورامین

اجرای تعزیه کشف حجاب در میدان امام خمینی(ره) ورامین
شامگاه جمعه و همزمان با سالگرد قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ و با نمایش تعزیه انقلابی کشف حجاب، رسما کار یادواره ملی طلوع خرداد آغاز شد.

یادواره ملی طلوع خرداد در بخش های مختلف هنری از ۱۵ خرداد تا پایان ۲۵ خرداد در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت آثار هنری درباره انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد را در معرض دید علاقه مندان قرار داده و در مراسم اختتامیه با حضور مسئولان کشوری از نفرات برگزیده تقدیر می شود.

شامگاه جمعه مراسم افتتاح یادواره ملی طلوع خرداد با اجرای تعزیه کشف حجاب در میدان امام خمینی(ره) ورامین اغاز شد که این نمایش مورد استقبال جمعی از شهروندان ورامینی قرار گرفت.

در این نمایش هنرمندان عرصه تئاتر شهرستان ورامین تلاش کردند تا با استفاده از هنر نمایش بخشی از ظلم ها و ستم های رژیم شاه به مردم ایران در دوران ستمشاهی را به تصویر بکشند.

همچنین در حاشیه این نمایش بخشی از واقعه قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ این منطقه برای حاضران بازگو شد که مورد توجه علاقه مندان به هنر انقلاب قرار گرفت.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت؛ بخش داستان، شعر و کتاب از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد و بخش تئاتر از ۲۱ خرداد در شهرستان ورامین برگزار می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما