تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۵۱۷۹

توسعه هنر تعزیه در کرمان

برنامه‌های فرهنگی‌ را به روستاها می بریم
توسعه هنر تعزیه در کرمان
فرشید فلاح یکشنبه شب در چهارمین شب از برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار گفت: ایام سوگواری ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد فرصتی مناسب برای برگزاری چنین برنامه هایست.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را پاسداشت ارزش های حماسه حسینی و ترویج سیره حسینی دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران برای پاسداشت ارزش های دینی و اسلامی شکل گرفت.

این مسئول همچنین ابراز داشت: آسیب شناسی تعزیه و تعالی آن و تکریم هنرمندان این عرصه از دیگر اهداف برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار است.

فلاح با اشاره به علاقمندی مردم به هنر تعزیه گفت: هنر تاثیرگذارترین ابزار است و بستری مناسب برای فعالیت در مباحث فرهنگی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه هنر تعزیه ریشه در فرهنگ و تمدن ما دارد، ادامه داد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب یک طرح جامع برای توسعه تعزیه گام برداشته و برنامه های فرهنگی و هنری را به روستاها ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تعزیه را سرمایه ملی دانست و افزود: در سال گذشته برگزاری مجالس گوناگون تعزیه سبب بروز مشکلاتی شد و امسال تصمیم بر آن شد که تنها مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) شبیه خوانی شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما