تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
۰
کد مطلب : ۲۳۷۹۹

ضرورت حفظ سنتهای پسندیده نوروز و گرامیداشت ایام فاطمیه

ضرورت حفظ سنتهای پسندیده نوروز و گرامیداشت ایام فاطمیه
حجت الاسلام رضا غلامی با اشاره به تقارن سال جدید و عید نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه اظهار داشت: در پایان سال ۹۳ باید همه مردم مروری بر عملکرد خود در طول سال جاری داشته و نقاط قوت و ضعف رفتار و اخلاق خود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: امسال ایام سال جدید و عید نوروز مقارن با شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) شده است و به همین خاطر باید حرمت ایام فاطمیه از سوی آحاد ملت حفظ گردد.

باید ایام شهادت ائمه اطهار به بهترین شکل برگزار شود

وی ادامه داد: کشور ایران، کشور اهل بیت عصمت و طهارت است و به برکت انوار و عنایات این بزرگان توانسته به عزت و عظمت کنونی برسد به همین خاطر باید ایام شهادت این ستارگان درخشان بشریت به بهترین شکل گرامی داشته شود.

غلامی با تأکید بر این نکته که حفظ حرمت ایام فاطمیه به معنای تعطیلی سنت های نوروزی نیست یادآور شد: سنت های نیکو و پسندیده ای در نوروز در میان مردم ایران اسلامی مرسوم است که با ایام فاطمیه هیچ منافاتی نداشته و حتی دارای اجر و ثواب اخروی نیز می باشد.

برخی سنت های نوروز هیچ منافاتی با ایام فاطمیه ندارد

این مسئول تأکید کرد: بسیاری از مردم در طول سال به دلیل مشغله کاری و بعد مسافت، فرصت حضور و دید و بازدید با اقوام و خویشاوندان را ندارند و ایام سال جدید و تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای صله ارحام بوده که در روایات اسلامی نسبت به آن تأکید فروان دشه است.

وی اضافه کرد: باید خویشاوندان علاوه بر صله ارحام و انجام عمل پسندیده دید و بازدید نسبت به دستگیری از مستمندان اطراف خود نیز توجه لازم را انجام دهند و گره های مختلف مالی، خانوادگی و غیره را در این مراسم ها با کمک بزرگان فامیل باز کنند.

غلامی فرصت نوروز را بهترین زمان برای رفع کدورت های و ایجاد انس و الفت میان مردم دانست و عنوان کرد: فرصت نوروز بهترین زمان برای رفع کدورت ها و ایجاد آشتی در میان افراد فامیل است که در این زمینه بزرگان نقش مهمی را ایفا می کنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما