تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
۰
کد مطلب : ۲۴۴۶۵

برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۸۹ مسجد جنوب شرق استان تهران

برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۸۹ مسجد جنوب شرق استان تهران
همزمان با سیزدهم رجب و میلاد باسعادت امام علی(ع)، عاشقان به راز و نیاز با خداوند متعال با حضور در مساجد به مدت سه روز در خانه خدا بیتوته کرده و تلاش می کنند تا غبار گناه را از خود بزدایند و بیش از پیش با خداوند انس و الفت پیدا کنند.

در این میان حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم بیش از هرچیز مورد توجه فعالان این عرصه قرار گرفته است به طوری که بر اساس آمارهای به دست آمده اغلب جمعیت معتکفین را جوانان و آينده سازان کشور تشکیل می دهند.

در جنوب شرق استان تهران نیز مردم شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت از روزهای گذشته با حضور مساجد برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف، تلاش کردند تا نام خود را به عنوان معتکفین امسال به ثبت برسانند.

بر اساس آمارهای کسب شده بیش از ۳۲ مسجد در شهرستان ورامین، ۱۲ مسجد در شهرستان قرچک، ۱۶ مسجد در شهرستان پیشوا و ۲۹ مسجد در پاکدشت پذیرای خیل عظیم مشتاقانی هستند که برای راز و نیاز با خداوند متعال خود را به مساجد رسانده اند.

حضور جوانان در اعتکاف یکی از رویش های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام حسن منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر سال که از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سطح کشور می گذرد، شاهد حضور خیل بیشتری از مردم ایران اسلامی برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف است که این امر را باید به فال نیک گرفت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک افزود: از طرف دیگر حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف یکی از ویژگی های بارز این مراسم در طول سال های اخیر است به طوری که می توان این امر را یکی از دستاوردها و رویش های انقلاب شکوهمند اسلامی دانست.

ثبت نام اینترنتی از متقاضیان اعتکاف در مسجد جامع قرچک

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال تلاش می کنند تا با استفاده از امواج ماهواره و حمایت چندمیلیارد دلاری از فعالان ضد فرهنگی و ضد اسلامی به باورهای نسل جوان و نوجوان کشور ضربه بزنند که در این میان حضور جوانان در این مراسم معنوی نشان می دهد که آینده سازان کشور همچنان در خط فرهنگ ناب اهل بیت هستند.

منتظری اضافه کرد: امسال بیش از ۱۲ مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سطح شهرستان قرچک انتخاب شده است که برای نخستین بار ثبت نام در مسجد جامع این شهرستان به صورت اینترنتی انجام شد که مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفت.

این مسئول گفت: در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ نفر در شهرستان قرچک در مساجد مختلف شهرستان معتکف شدند که این آمار در سال جاری افزایش یافته است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما