تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۵۰۰۸

چشم خاتم الانبیاء به خاتم الاوصیاء است

چشم خاتم الانبیاء به خاتم الاوصیاء است
مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام حاج علی اکبری و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حاج علی اکبری را بخوانید؛

_ زیر چتر امامت امام زمان(عج) بودن جزء افتخارات بزرگی است که همه اهل معرفت در تمام تاریخ آرزویش را داشتند. زندگی در عصر غیبت آن بزرگوار این خودش یک ماجرایی است از نظر شرف و فضیلت اگر کسی قدرش را بداند و به آدابش عمل کند. در کلمات اولیای خدا تعابیر عجیبی است.

_ علت این شرف و بزرگی برای آن حضرت و دوران امامت آن بزرگوار که هر چه خدا بخواهد طول بکشد، این است که آن بزرگوار محقق کننده آرزوی همه انبیاء و اولیاء است. یعنی اگر همه انبیا چشمشان به خاتم الانبیاء است چشم خاتم الانبیاء به خاتم الاوصیاء است.

_ آن کسی که برنامه را به سرانجام می رساند و همه آرزوها را برآورده می کند. آن چه که همه آرزوهای انباشته بشریت از آدم تا اخر تاریخ از علم و کمالات و فضل و سلامت و شکوفایی و هر چه که در فهرست آرزوهای بشر قرار گرفته همه در یک جا و یک نام قرار گرفته و آن هم حضرت مهدی می باشد.

_ قرآن کریم وقتی آیاتش به این موضوع می رسد یک آهنگ دیگری پیدا می کند. در جای جای کلام الهی این خواست خداوند متعال و این تقدیر و اراده الهی مطرح شده است. این مسئله در تمام نبوت ها بوده است. و در ذیل تمام کلمات که نوشته شده این مسئله وجود داشته که آن هم فرجام خوش زمین است. این تقدیر الهی است که حتمی و قطعی است .

_ زمین با همه سابقه ای که پیدا کرده از زمانی که پدر همه عالم حضرت آدم آمدند و تا زمان ما و تا هر وقت که خدا بخواهد که این مسیر ادامه پیدا کند یک مسئله جدی و قطعی و مسلم و تردید ناپذیر است. و آن هم این است که پایان عمر زمین عاقبت به خیری است به گونه ای که تمام آرزوهای خوبان و انبیا و حکما و مستضعفان در تمام تاریخ یک جا در قدم آن حضرت محقق خواهد شد.

_سر رحمةللعالمینی پیامبر اکرم حضرت بقیة الله الاعظم می باشد. روزی که با ظهور آن بزرگوار رحمت فراگیر جلوه گر خواهد شد. الان رحمت برقرار است اما آن زمان فراگیر خواهد شد. روز عجیبی است و همه آروزیش را داشتند که زمان حضرت مهدی را درک می کردند و به ایشان خدمت می کردند.

_ دین قرار است که جهان گیر شود که این جهان گیری به طور کامل قرار است اجرا شود. که تأویل این دین که با تمام ظرفیت و زیبایی و شکوهش در روزی است که حضرت مهدی ظهور می کنند. این یک اراده حتمی و قطعی است که همه عالم هستی خواسته اش ظهور آن بزرگوار می باشد.

_در آیه ای از قرآن کریم می فرماید قیامتی که به شما وعده داده شده یک جلوه این جهانی خواهد داشت و آن جلوه این جهانی با وجود مقدس حضرت مهدی محقق خواهد شد که به قیامت صغری از آن تعبیر شده است. همچنین در سوره مبارکه نور می خوانیم که خداوند وعده داده است که تمام عالم و این زمین با همه امکاناتش در اختیار این حقیقت مقدس قرار خواهد گرفت.


مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما