تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۴۷۶۸

وحدت سیاست اهل سنت نیست، بلکه اعتقاد آنان است

وحدت سیاست اهل سنت نیست، بلکه اعتقاد آنان است
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در مراسم اختتامیه دانش آموختگی طلاب اهل سنت حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: جامعه اهل سنت ایران هرگونه تکبر، افراط گری و فتنه را رد می کند و به ایران اسلامی علاقه دارد و از سویی وحدت را در منطقه حفظ کرده ایم، چرا که وحدت سیاست اهل سنت نیست، بلکه اعتقاد آنان است.

وی افزود: اسلام دین ماندگاری است و در آینده می تواند بر مسلمانان شهادت دهد و مسلمانان وارثان این دین بزرگ هستند، دینی که بزرگترین ثروت در جهان محسوب می شود و غربی ها از داشتن آن محروم هستند.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان بیان کرد: اصل اسلام و قرآن اگر در زندگی مسلمانان جاری شوند، قطعا آنان دنیا را رهبری خواهند کرد و لازم است که ملت های دنیا برای حل اختلافات خود به قرآن مراجعه کرده و فرامین آن را پیروی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به چالش های پیش روی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: باید به حال مسلمانان گریست که دچار چنین مشکلات بزرگی در جهان شده اند و باید گفت مسلمانان امروز در هیچ عرصه جهانی نقشی ندارند، چرا که پیروان ادیان دیگر، نقش ها را به دست گرفته اند و جامعه اسلامی درگیر فتنه، تفاوت و حتی خون ریزی است.

این شخصیت مذهبی اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کشورهای اسلامی آن قدر اختلاف پیدا کرده اند که حتی توان نشستن و صحبت کردن برای حل اختلافات به وجود آمده را ندارند. علت ایجاد این اختلافات و ناتوانی در حل آن، فاصله گرفتن مسلمانان از دین، قرآن و تعالیم پیامبر(ص) است، همه باید بدانند ملتی که از تعالیم اصلی دینش فاصله بگیرد به چنین مشکلاتی دچار خواهد شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی یاد آور شد: آسایش مسلمانان در رضایت خداوند بوده و باید دانست، نماز که به عنوان پایه و اساس دین اسلام به شمار می رود، راهی برای کسب رضایت خداوند است، اما متاسفانه امروزه مسلمانان چنان درگیر کسب درآمد شده اند که خدا و نماز را فراموش کرده اند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: بعد از بیداری اسلامی هجمه دشمنان اسلام به سوی فرهنگ مردم ایران سوق پیدا کرد و با ایجاد بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان سعی در گمراه کردن جوانان ایران دارند که در این زمینه باید هوشیار بود.

وی اظهار داشت: برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی همه باید سرباز میهن و اسلام باشیم، چرا که مسیر زندگی مسلمانان بر پایه شریعت اسلام بوده و بالاترین مصلحت مسلمانان نیز در فرمان برداری از این دین است.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: اسلام به حق و حقوق انسان و رعایت آن اشارات بسیاری داشته است، اما با این حال فساد، گناه و منکرات توسط شیاطین غربی در مسلمانان، نفوذ بسیاری پیدا کرده است و این مقوله بیانگر آن است که ایمان و فرامین دینی اسلام، همواره باید آموزش داده شوند.

وی از مسلمانان جهان خواست تا از خواب غفلت بیدار شوند و در مقابل مال اندوزی و وابستگی های دنیوی بایستند تا احکام اسلامی به درستی اجرا شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما