تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۴۷۳۴

میان علمای شیعه و سنی نباید فاصله باشد

میان علمای شیعه و سنی نباید فاصله باشد
آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر شنبه در بیست و چهارمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: در گذشته علمای شیعه و سنی برای حل مسائل پای حرف یکدیگر می نشستند و در میان آنان فاصله و یا جدایی معنی نداشت اما اکنون متاسفانه تفرقه آفتی جدی شده است.

وی افزود: متاسفانه امروزه در بین مسلمانان آنگونه که مصداق وحدت است، دل ها به هم پیوسته و دست ها گره خورده نیست و به نوعی می توان گفت دچار آفت تفرقه شدیم که این از نقشه های شوم استکبار برای برهم زدن برادری بین مسلمانان است، در این زمینه باید هوشیار بود و آگاهانه عمل کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: برای پیشگیری از تاثیر نقشه های شوم استکبار در میان مسلمانان پیشنهادی مبنی بر اقامه نماز جماعت به طور مشترک ارائه داده شده که علمای اهل تشیع و تسنن در کنار یکدیگر نماز را اقامه کنند که این خود سندی بر تحکیم وحدت هست و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از پیشنهادات دیگری که برای خنثی کردن تفرقه های دشمنان اسلام در استان صورت گرفته، این است که علمای اهل سنت و تشیع داشته های علمی و مذهبی خود را به یکدیگر منتقل کنند، چرا که این کار ضمن تقویت باورها، دل ها را به هم نزدیک می کند.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: در میان شیعه و سنی تفرقه معنی ندارد و همه در یک مکتب و با یک هدف گام برمی دارند، اما دشمنان غرب بر آن تلاش هستند تا با ایجاد تفرقه در میان تشیع و تسنن این برادری را بر هم بزنند که مقابله با آن مستلزم همراهی و همکاری همه مسلمانان است.

وی افزود: باید در شرایط کنونی هوشیار بود و اسیر توطئه های شوم و تفرقه افکن دشمنان اسلام نشد، چرا که جامعه سیستان و بلوچستان نیازمند آرامش است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما