تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۴۸۲۲

فهم قرآن و دین بدون شناخت سنت پیامبر ممکن نیست

فهم قرآن و دین بدون شناخت سنت پیامبر ممکن نیست
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدشکرالله زندوی گفت: پیامبر اکرم(ص) بهترین و والاترین فرزند آدم است تا جایی که خداوند فرمود:« ای محمد(ص)؛ اگر تو نبودی عالم را خلق نمی کردم، از این رو کامل ترین انسان ها در عالم هستی، نبی مکرم اسلام است.

وی افزود: در میان دانشمندان و فلاسفه این بحث مطرح است که عالم به چه صورت خلق شده؟ قرآن در جواب آنها می فرماید: این عالم هستی به صورت تدریجی خلق شده است و خداوند قبل از آفرینش آدم، نور محمد مصطفی(ص) را خلق کرده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه، در مورد خلقت جهان هستی نظریات متعددی بیان شده است، تصریح کرد: روزی جابربن عبدالله انصاری از پیامبر پرسید: اول چیزی که خداوند در جهان خلق کرد چه بود؟ آن حضرت فرمود: نور پیامبر تو، نخستین چیزی بود که خداوند در جهان هستی خلق کرد، سپس آسمان و زمین را آفرید، اگر نبود میوه درخت، درختی کاشته نمی شد.

وی در ادامه بیان داشت: وقتی روز قیامت که فرا می رسد ۱۲۴ هزار پیامبر و تمام انسانها زیر پرچم محمدمصطفی(ص) حرکت خواهند کرد و شفاعت کبری نیز از آن آن حضرت است.

حجت‌الاسلام زندوی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های پیامبر(ص)، عبد خدا و دارا بودن سعه صدر را از ویژگی های بارز آن حضرت نام برد و ابراز داشت: حضرت محمد(ص) چه قبل از بعثت و چه بعد از آن، بنده مخلص خدا بوده و با سعه صدری که خداوند به وی عطا کرده بود توانست بر جهل و نادانی مردم زمان خویش تسلط یابد.

وی بیان کرد: جهل و نادانی و نداشتن بصیرت در زمینه های مختلف از جمله شناخت دشمن از دیگر عواملی است که موجب وقوع حوادث ناگوار و کشتار میان مسلمانان شده است. مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: متاسفانه یکی از عوامل مخرب و بنیان کن در میان ملت اسلامی جهل و نادانی برخی از مسلمانان بوده که این جهل و نادانی ضربه های مهلک و جبران ناپذیری بر پیکره امت اسلامی وارد کرده اند. نمونه بارز آن در اواخر جنگ صفین و شکل گیری خوارج نهروان که از روی نادانی و جهل در مقابل امام خویش ایستاده و شمشیر کشیدند.

این مقام مسؤول در تشریح رخدادهای کشورهای مسلمان بیان داشت: نقشه استعماری دشمن اختلاف بینداز و حکومت کن است، دشمنان می دانند اگر امت اسلامی به وحدت برسند جایی برای سلطه و غارتگری آنها نمی ماند، بیش از یک میلیارد مسلمان با داشتن امکانات بالفعل و بالقوه غنی و استعدادهای درخشان و فراوان می توانند به‌عنوان یک قدرت جهانی در نقشه سیاسی جهان حضور داشته باشند تنها عاملی که می تواند آنان را از این اقتدار بازدارد اختلاف و تفرقه است.

حجت‌الاسلام زندوی در ادامه به راه های ایجاد وحدت میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: برای رسیدن به وحدت در مرحله اول باید قبول کنیم یک سری اختلاف سلیقه و نظر در میان امت اسلامی وجود دارد از این رو طرفین باید دایره تحمل خود را برای همگرایی بالا ببرند زیرا اگر این تحمل و درک متقابل وجود نداشته باشد هیچگاه اتحاد صورت نخواهد گرفت.

وی بیان داشت: سنت پیامبر(ص) در اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار است و فهم قرآن و دین بدون فهم و شناخت سنت، ممکن نیست.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما