تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۳۵۷۴

سفره های هفت سین «فاطمی» شود

سفره های هفت سین «فاطمی» شود
حجت الاسلام سعید مهدوی امین با اشاره به برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در ایام فاطمیه اظهار داشت: در ایام فاطمیه دوم با همه ظرفیت در راستای برگزاری مراسم های سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تلاش خواهیم کرد.

وی به اعزام مبلغ در این ایام با کمک دستگاه های اعزام کننده اشاره کرد و بیان داشت: در این ایام اعزام ۵۰۰ نفری از مبلغان و مبلغات استان را داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان افزود: علاوه بر تعداد یاد شده ظرفیت خوبی هم از مبلغین و مبلغات بومی استان را داریم که این مبلغان نیز در سطح استان همیشه فعال هستند و در ایام فاطمیه فعالیت آنها دوچندان می شود.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به برگزاری مراسم سخنرانی، وعظ و خطابه و روضه خوانی در مساجد، حسینیه ها و محافل مختلف در سطح استان یادآور شد: برگزاری مراسم های ایام فاطمیه به عرف هر منطقه بستگی دارد ولی آنچه عمده مراجع عظام تاکید کرده اند سه روز شامل یک روز قبل از شهادت، روز شهادت و روز بعد از شهادت است.

وی یادآور شد: دفتر مقام معظم رهبری پنج روز برای ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم دارند که این مراسم ها می تواند الگو و نمونه خوبی برای همگان باشد و در این زمینه الگوگیری کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از فرصت ایام فاطمیه به عنوان ظرفیت خوبی برای ترویج معارف دینی و احکام نورانی اسلام یاد کرد و ادامه داد: ایام فاطمیه یکی از فرصت هایی است که می توانیم در خصوص مسائل تبلیغی و ترویج معارف اسلامی، اخلاقیات، بازخوانی تاریخ انبیا و ائمه اطهار فعالیت داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی امین عنوان کرد: در این ایام باید در خصوص مباحث سیاسی و اعتقادی و حوزه هایی که نیاز به بصیرت افزایی دارد کار شود.

وی با اشاره به تلاقی ایام نوروز با ایام فاطمیه تصریح کرد: مردم همواره نشان داده اند که احترام ایام و مناسبت های دینی را نگه داشته و خوب توانسته اند حرمت ها را حفظ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه آئین های نوروز با ایام فاطمیه تقابلی ندارند گفت: ما می توانیم سفرهای هفت سین را فاطمی کرده و به ذکر "یافاطمه(س) " بابرکت کنیم.

حجت الاسلام مهدوی امین عنوان کرد: صله رحم، دید و بازدید، پاکی و پاگیزگی و نوشدن همراه با طبیعت همه توصیه های دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی به تاکیدات دینی در خصوص نوعدوستی، نیکوکاری و رسیدگی به افراد نیازمند اشاره کرد و گفت: همچنین ترویج و تبیین سبک زندگی فاطمی موضوع دیگری است که می توان در ایام نوروز و فاطمیه به این سمت حرکت کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما