تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۳۵۶۳

فرهنگ فاطمی را در جامعه متبلور کنیم

فرهنگ فاطمی را در جامعه متبلور کنیم
آیت الله محمد حسن اختری بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم ایام فاطمیه در کلاردشت تصریح کرد: باید نگاه تفاوتی بین زن ومرد رااز بین ببریم زیرا بر اساس ارزشها، علم و دانش و تقوا تفاوتها را شکل می دهند.

وی افزود: همه دشمنان اسلام می خواهند ولایت که جایگاه رفیع دارد را متزلزل کنند اما مردم ولایت مدارو شریف ایران در سایه ولایت مقابل دسیسه دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید به امور مردم بیشتر پرداخته شود زیرا مردم شایسته و بزرگوارند، گفت: مردم بعد از ۳۶ سال در ۲۲ بهمن حماسه می آفرینند و ملت و مردم ما از همه ملت و مردم دنیا برتری دارند و این افتخار و امتیازی برای ملت ایران است که در عشق و علاقه به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار همراه وپیشقدم و طلایه دار بودند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: در میان ملت ایران، مردم خطّه شمال بطور ویژه ولایت را از روزهای نخست ظهور اسلام و امامت حضرت امیرالمومنین (ع) پذیرفتند.

وی در خصوص جایگاه و منزلت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: در شان و جایگاه بانوی عالم آیات و احادیث بسیاری وجود دارد تا جایی که در روایات آمده خداوند با خشم فاطمه غضبناک و با خشنودی فاطمه خوشحال می شود.

آیت الله اختری عنوان کرد: خداوند محبت به اهل بیت را امر واجب و الزامی قرار داده و در این بین انس با زهرا (س) چیز دیگریست.

وی بیان داشت: دشمنان تلاش می کنند در باورهای مسلمانان خدشه به وجود آورند و جایگاه زن باید حفظ و در آن دقت شود.

وی با بیان اینکه در هیچ دینی این جایگاهی که اسلام برای زن قرار داده وجود ندارد، گفت: فمنیستها نه زن را شناخته و حتی حاضر نیستند جایگاه خود را حفظ کنند، اما دین اسلام جایگاه آنها را بسیار بالا دانسته و بر تساوی مرد وزن در آیات مختلف قرآن کریم تاکید کرده است.

آیت الله اختری افزود: در ایران اسلامی در تمام رشته های علمی خانمها حرفی برای گفتن دارند و همه ارزشها سر جای خودش حفظ است و هیچ تفاوتی بین زن و مرد در جامعه اسلامی از نظر مواضع و جایگاه وجود ندارد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما