تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
۰
کد مطلب : ۲۲۸۹۶

صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س) افتتاح می‌شود

صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س) افتتاح می‌شود
مدیرکل فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) جواد کمالی اظهار کرد: این صحن شامل ۸۱۰۰ متر مربع زیربنای شبستان، ۸۹۰۰ متر مربع صحن، ۸۵۰۰ متر مربع فضاهای سرپوشیده ارتباطی صحن و رواقها و ۵۰۰۰ متر مربع تالارهای جانبی، ۸۳۰۰ متر مربع فضاهای پشتیبانی، تأسیسات و سرویس های بهداشتی و ۱۱۲۰۰ متر مربع کتابخانه است.

بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) وی ادامه داد: زیرزمین دوم کتابخانه با ظرفیت ۹۰۰ هزار جلد کتاب و زیرزمین اول شامل تالارها، کتابخانه دیجیتال و نمایشگاه است. طبقه همکف نیز قرائت خانه نابینایان و با قفسه باز که مجموعاً ۲۸۸ محل مطالعه دارد و طبقه اول روی همکف نیز شامل کتابخانه دیجیتال با ۴۸۰ محل مطالعه است.

وی به صحن امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: زیر زمین صحن امام هادی(ع) که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید و امید است که با اتمام این زیرزمین، احداث صحن امام رضا(ع) نیز در دستور کار قرار گرفته و فضاهای بیشتری را در اختیار زائران و مجاوران بانوی کرامت قرار دهد.

مهندس کمالی افزود: تمامی اقدامات به صورت کارشناسی و ملاحظات فنی و معماری و میراثی انجام می‌شود تا هیچ آسیبی به ابنیه تاریخی وارد نیاید که البته این رویکرد در تمامی پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه و عمرانی وجود دارد.

وی به وضعیت سایه‌بان‌های صحن صاحب الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: در صحن صاحب الزمان(عج) پس از بررسی و کارشناسی فنی بنا بر این است که تا سقف متحرکی را ایجاد کنیم تا هر زمانی که لازم باشد، این سقف باز و بسته شود. در این راستا طرح هایی در نظر گرفته شده است و بازدید هایی هم داشته ایم که در صورت امکان و نبودن مشکل فنی و اجرائی پس از مثبت بودن نظرات کارشناسان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما