تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۲۶۳۴

حضور بانوان در کانون مداحان باعث ارتقا سطح جلسات خانگی می شود

حضور بانوان در کانون مداحان باعث ارتقا سطح جلسات خانگی می شود
فائزه عبداللهی مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان گفت: مداحان اهل بیت به عنوان ثناگویان اهل بیت، هنرمندانی هستند که هنرشان بسیار گرانقدر است زیرا بهترین انسان ها و خلیفه های الهی را به ما معرفی می کنند.

وی افزود: افرادی که در زمینه مدح و ثنای اهل بیت فعالیت می کنند باید در درجه اول خود و رفتارشان در عمل نشان دهنده پیروی از اهل بیت باشد و بعد از عمل به این رفتار ها برای اشاعه این فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: نیاز است، سیاست گذاران و برنامه ریزان با طراحی برنامه های آموزشی برای ارتقاء سطح علمی مداحان تلاش کنند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در این برنامه های آموزشی باید درباره پرهیز از تحریفات تاکید شود چرا که رفتار مداحان در جامعه تاثیر گذار است و زمانی می توانند تاثیر مثبت داشته باشند که خود اطلاعات لازم را درباره تاریخ اسلام و تبلیغات دینی داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان ادامه داد: مداحان خانم نیز در گلستان فعالیت گسترده ای دارند به همین دلیل برای ساماندهی مبلغات سنتی و جلسات خانگی نیازمند حضور زنان در کانون مداحان اهل بیت هستیم.

وی بررسی عملکرد مداحان را از وظایف مهم کانون مداحان بر شمرد و گفت: باید شرایط طوری فراهم شود که جامعه مخاطب به عملکرد مداحان اهمیت دهد و متناسب با توانایی های مداحان در مراسم های مختلف حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: کانون مداحان برخواسته از رای خود آن ها است و باید برای ارتقا سطح اعضای خود تلاش کند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما