تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
۰
کد مطلب : ۲۲۶۲۹

مبلغات سنتی در آذربایجان غربی ساماندهی می شوند

مبلغات سنتی در آذربایجان غربی ساماندهی می شوند
مریم گراوند کارشناس امور فرهنگی و مسئول بانوان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبلغات سنتی ناخواسته و به دلیل عدم اطلاعات کافی موجب بروز آسیب های جدی در امر تبلیغ مسایل دینی و مذهبی در جامعه می شوند، افزود: برای ساماندهی و جلوگیری از این آسیب ها طرح سامان بخشی مبلغات سنتی در استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۴۰۸ نفر خانم مبلغ سنتی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۱۰ نفر مربوط به مرکز استان ارومیه است عنوان کرد: تعداد آمار مبلغات سنتی بالای این تعداد است امکان شناسایی کامل آن در صورت عدم همکاری و معرفی این افراد تا حدودی سخت است.

گراوند گفت: در قالب این طرح مبلغات سنتی پس از طی یک مرحله تعیین سطح آموزش های لازم از جمله کلاس های رفع اشکال در یک آزمون شفاهی و کتبی شرکت کرده و کد لازم برای فعالیت در مجالس دینی و مذهبی را اخذ می کنند.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی همچنین از تشکیل اتاق فکر جمعیت بانوان فرهیخته در استان خبر داد و گفت: در این راستا نیز با شناسایی بانوان فرهیخته استان اتاق فکر آسیب شناسایی مسایل مختلف در استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این اتاق فکر جلسات منظمی در خصوص مسایل و مشکلات پیش روی جامعه در قالب سه کمیته فرهنگی و مهارت های اجتماعی، خانواده و سبک زندگی و کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات اسلامی بحث و بررسی می شود.

گراوند گفت: پس از بحث و بررسی پیرامون آسیب های اجتماعی پیشنهادات لازم از سوی کمیته ها ارائه و راهکارهای عملی شدن آنها نیز پس از بررسی مورد تصویب قرار می گیرد.

وی انجام مشاوره های هدفمند در حوزه های مختلف، استفاده از تجارب افرادی که تجربه تلخی در جامعه داشته و این مرحله گذر کرده اند، برگزاری مهارت های قبل، حین و بعد از ازدواج، کارگاه فرزند پروری، جلسات گفتمان های دینی و... را از اهم مصوبات این کمیته ها در سال جاری عنوان کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما