تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۸۰۳۲

هفت مداح خواهر دزفولی ممنوع السخنرانی شدند

هفت مداح خواهر دزفولی ممنوع السخنرانی شدند
“مجید کنجدکار” رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی دزفول نقش مداحان را در عمق بخشی به معارف اهل بیت(ع) مخصوصا اباعبدالله(ع) نقشی بی نظیر در تاریخ عنوان کرد و با اشاره به اهمیت مجالس روضه های بانوان گفت: در تهاجم فرهنگی که در هر مقطع و هر شکلی وجود داشته و در حال حاضر اوج گرفته است، نقش مداحان بابصیرت و فدوی نسبت به تعالیم اهل بیت(ع) نقشی کلیدی است.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی دزفول با بیان اینکه شاهد سخنرانی هایی با محتوای خرافی و انحرافی در مراسمات روضه هستیم، خاطر نشان کرد: میزان سخنرانی های خرافی و انحرافی در مجالس و روضه های بانوان بیشتر از آقایان است. به همین دلیل برای نظارت بر محتوا و کیفیت روضه های بانوان، شورای مداحی خواهران تشکیل شد تا هر هفته دو جلسه تشکیل و بر نحوه نوحه خوانی های مراسمات روضه خواهران نظارت شود.

وی ادامه داد: در این راستا برخی روضه خوانان خواهر را تذکر شفاهی، برخی را تذکر کتبی و ۷ نفر از مداحان خواهر را ممنوع السخنرانی کردیم.

کنجدکار، تعداد مجالس زنان در سال جاری را گسترده تر از مجالس آقایان عنوان و تأکید کرد: در عین حال که این مراسمات روضه یک فرصت است اگر بر آنها نظارت نشود به یک تهدید تبدیل می شود.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی دزفول، تعداد خواهران مداح تحت پوشش این کانون را ۱۳۰ نفر عنوان کرده و افزود: ایرادات رفتاری این مراسمات و مداحان نیاز به آموزش دارد که اینکار در دستور کار قرار است و تا کنون بسیاری از سفره های بی عنوان و بد عنوان و رسومات منحرف و خرافی در سالهای اخیر اصلاح شده است.
مرجع : پایگاه خبری دزفول امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما