تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۵۱۹۳

مداحان، از خرافات و آسیب های مداحی پرهیز کنند

مداحان، از خرافات و آسیب های مداحی پرهیز کنند
حجت‌الاسلام قربانی در دیدار اعضای کانون مداحان با امام جمعه کوهبنان گفت: یک مداح نباید مداحی را به‌ عنوان یک شغل انتخاب کند بلکه باید هدفش پیشبرد جامعه به سمت حقیقت باشد لذا یک مداح و خادم اهل بیت باید از خرافات و آسیبهای مداحی پرهیز کند.

حجت‌الاسلام قربانی درادامه افزود:در تمام امور؛ خدا را در نظر گرفتن، موجب هموار شدن مسیر برای انجام کارهای اساسی است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع اصلی، کار برای خداست و مصداق این سخن در کلام شیوای امام حسین (ع) هویداست که فرمودند «اگر کسی رضایت خدا را بر رضایت مردم مقدم بدارد، خداوند او را از مردم بی‌نیاز می‌کند و اگر کسی رضایت مردم را بر رضایت خداوند مقدم بدارد، خداوند او را به مردم وا می‌گذارد».

قربانی درادامه با تاکید به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)که معظم له می فرمایند: «من خواهش می‌کنم که در مجالس خود عزاداران را به درآوردن پیراهن تشویق نکنید، چون اگر ناظر نامحرم در مجلس باشد، این کار قطعاً گناه است و اگر هم این طور نباشد، می‌دانید که ما در زمانی زندگی می‌کنیم که این صحنه‌ها به راحتی فیلم برداری می‌شود و به سراسر دنیا فرستاده می‌شود و دشمنان می‌گویند این هم شیعیان امام حسین(علیه السلام)! لذا پیراهن در آوردن عزاداران در عصر و روزگار ما به مصلحت نیست و ضرر دارد.»

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ که با تشکیل کانون مداحان درشهرستان، ساماندهی مداحان و راه و رسم یک مداح شایسته به خوبی تبیین شود.
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی ۷۲عارف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما