تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۲۲۱۵

ورود ۱۷۰هزار زائر حسینی از مرز چزابه به عراق

ورود ۱۷۰هزار زائر حسینی از مرز چزابه به عراق
سیدمهدی طباطبایی، نماینده شهرداری تهران در قرارگاه امام حسین(ع) مستقر در مرز چزابه با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از مرز چزابه وارد کشور عراق شده‌اند، افزود: از مجموع ۹۰ دستگاه اتوبوس شهرداری تهران که به انتقال زائران اربعین حسینی اختصاص یافته است، ۳۰ دستگاه به طور شبانه‌روزی و رایگان مشغول انتقال زایران از شهر بستان به نقطه صفر مرزی در چزابه است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۰ نفر از زائران از خدمات اورژانس شهر سالم شهرداری که در چزابه مستقر است استفاده کرده‌اند. همچنین تعداد ۱۰ دستگاه ویلچر برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس در ادامه گفت: ایستگاه فرهنگی شهرداری تهران در مرز چزابه راه‌اندازی و پاسخگوی مسائل شرعی زائران است و تاکنون ۳۰ هزار بسته فرهنگی بین زائرین و مقادیر زیادی چای و شکر و ظروف یکبار مصرف بین هیئت‌های مذهبی مستقر در منطقه توزیع شده است.

طباطبایی افزود: شهرداری تهران روزانه دو هزار پرس غذای گرم میان زائران اربعین حسینی که از مرز چزابه به کربلای معلی مشرف می‌شوند توزیع می‌کند.

گفتنی است، شهرداری تهران علاوه بر چزابه در مرز مهران و شلمچه نیز قرارگاه خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی راه‌اندازی کرده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما