تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۷۱۹۳
توسط شهرداری منطقه ۴ تهران:

مرز چزابه برای ورود زائران حسینی مناسب‌سازی می‌شود

مرز چزابه برای ورود زائران حسینی مناسب‌سازی می‌شود
حمید ناصحی، معاون خدمات شهری و محیط شهرداری منطقه 4 تهران، طی بازدید از مرز چزابه که با حضور عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران انجام شد با اعلام این خبر گفت: به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی و ایجاد تسهیلات رفاهی برای آنان، حد فاصل مرز ایران تا بستان و همچنین محدوده بستان تا خاک عراق با تامین روشنایی، احداث سرویس‌های بهداشتی و همچنین ایستگاه‌های فرهنگی و اسکان زائران به مساحت 22 هکتار آماده‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به احداث سرویس‌های بهداشتی در مسیر تردد زائران افزود: در این راستا در 10 نقطه از مرز چزابه در خاک ایران و عراق بیش از 6 چشمه سرویس در خاک عراق و بیش از 20 چشمه در خاک ایران احداث خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط شهرداری منطقه 4 با بیان اینکه از نیمه دوم مهرماه حوزه‌های معاونت امور شهری و محیط زیست و امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در مرز چزابه مستقر می‌شوند افزود: احداث سوله‌های اسکان زائران و نمازخانه با گنجایش 2000 نفر به همراه سایه‌‌بان، و آماده‌سازی فضا در سایت مین‌زدایی در فضایی به مساحت تقریبی 50 هزار متر مربع جهت تسهیل برای زائران از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در مرز چزابه است.

ناصحی افزود: آماده‌سازی موکب‌ها به مساحت 4000 متر مربع، نصب چادر غرفه‌های فرهنگی و توزیع اقلام مورد نیاز زایران به مساحت 400 متر مربع به همراه ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی، احداث سوله انبار بستان و سوله بیمارستان صحرایی به مساحت 300 متر از دیگر اقداماتی است که در مرز چزابه انجام می‌شود.

وی در ادامه از انجام تبلیغات محیطی از بستان تا مرز چزابه خبر داد و گفت: از بستان تا مرز چزابه در حدود 30 کیلومتر با انجام تبلیغات محیطی مناسب‌سازی می‌شود.

ناصحی با اشاره به ایجاد امکانات رفاهی برای معلولان و کم‌توانان حرکتی افزود: ضمن مناسب‌سازی معابر بستان و چزابه برای معلولان، امکانات لازم برای حمل زائران کم توان با ویلچر فراهم خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط شهرداری منطقه 4 خاطر نشان کرد: نورپردازی سایت مرکزی یادمان شهدا، تامین ماشین آلات سنگین شامل لودر، کامیون و خاور، تامین خودروهای حمل زباله، برپایی نمایشگاه عکس شهدای کربلا در مرز چزابه، احداث طاق نصرت و ایجاد گیت‌های ورودی در پایانه مرزی چزابه و ساماندهی زائران از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما