تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
۰
کد مطلب : ۲۱۷۳۶

فرمایشات رهبر انقلاب دربحث مداحی حائز اهمیت است

فرمایشات رهبر انقلاب دربحث مداحی حائز اهمیت است
سیدحسین معافی، پیرغلام اهل‌بیت (ع) گفت: من از کودکی مداحی می‌کنم اما شاید مداحی را آن طور که در شأن اهل‌بیت (ع) باشد، به صورت حرفه‌ای از سال ۳۲ آغاز کرده‌ام.

وی ادامه داد: سبک‌هایی که امروز بین مداحان جوان باب شده، همه جوان‌پسند هستند اما در گذشته مداحان اهل‌بیت (ع) همه سنتی خوانده و اشک می‌ریختند.

معافی افزود:‌ ذاکرین در گذشته بر اساس مقاتل امام حسین (ع) روضه می‌خواندند و بیشتر به اشعار مرحوم جوهری توجه می‌شد، اما باید بگویم که به مداحی امروزی نقدهای بسیاری وارد است اما متاسفانه هیچ کاری نمی‌توان کرد زیرا توجه جوان‌ها به این مجالس و مراسم است.

وی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مداحی تصریح کرد: فرمایشات رهبر انقلاب در بحث مداحی بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه برخی مداحان اهل‌بیت (ع) توجه کمی به سخنان مقام معظم رهبری دارند.

این پیرغلام امام حسین (ع) عنوان کرد: مداحی به صورت سینه به سینه به ما انتقال پیدا کرده، به همین خاطر به مقتل خاصی در طول عمر مداحی‌ام توجه نداشتم.

معافی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر به اندیشه امام حسین (ع) به طور کامل عمل نمی‌شود و گاهی تظاهر به اندیشه‌های ایشان به چشم می‌خورد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما