تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۱۱۸۵

عاشورا پدیده ای استثنایی در تمام تاریخ!

عاشورا پدیده ای استثنایی در تمام تاریخ!
معاون رئیس سازمان صدا وسیما در امور صدا گفت: عاشورا و کربلا از اتفاقات استثنایی تاریخ است چرا که این پدیده زیبا، بدیع و عبرت آموز است.
محمد حسین صوفی در نشست مسئولان کانون های مداحی کشور که در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی در اهواز برگزار شد، این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: این پدیده از طرفی ظلم، وحشی گری و جنایت آن در اوج است و از طرف دیگر ایثارگری، فداکاری، رشادت و بی باکی به بی نهایت خود رسیده است.

نامبرده با اشاره به اینکه در واقعه عاشورا بصیرت و آگاهی از یک طرف و نا آگاهی و بی بصیرتی از طرف دیگر هر دو در اوج بوده است، گفت: در کربلا با اینکه بیعت برداشته شد اما دیدیم که چگونه عهد به وفا شد و یاران وفادار امام را تنها نگذاشتند.

صوفی با تاکید بر اینکه بصیرت و آگاهی رمز بقای عاشورا است، اظهار داشت: در این کره خاکی دیدیم که کشورهایی که امام خمینی (ره) را قبول دارند چگونه هر روز به پیروزی می رسند.

معاون رئیس سازمان صدا و سیما گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به یک نفر یا یک قوم تعلق ندارد بلکه متعلق به تمام عالم بشیرت است.

مداحان یاران ولی فقیه هستند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست گفت: مداحان رسانه ای بی بدیل هستند و در هیچ جای دنیا مانندی را نظیر این عرصه نداریم.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد با تاکید بر اینکه مداحان در بین احاد جامعه متصدیان حوزه فرهنگی هستند، افزود: این قشر هر قدر در کنار مردم قرار بگیرند به همان میزان نیز در جامعه موثر هستند.

وی با اشاره به شعار ماه محرم امسال مبنی بر ‘جهاد فرهنگی و نشر حماسه حسینی’ گفت: امیدوارم مداحان با توجه به شعار امسال در عزاداری ها و آیین های مذهبی عنایت ویژه ای داشته باشند.

روحانی نژاد خاطر نشان کرد: مداحان یاران ولی فقیه هستند و تحت پرچم ولایت تلاش می کنند.

وی با اشاره به روز ۱۳ آبان که همزمان با عاشواری حسینی است، گفت: این همزمانی در طول انقلاب برای نخستین بار است که اتفاق می افتد و باید آن را فرصتی مغتنم شمرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به جنایت های داعش در سوریه و عراق گفت: تروریست های تکفیری داعش که نه به شیعه و نه به سنی رحم می کنند می خواهند چهره اسلام را بد نشان دهند.

وی تاکید کرد: این گروه تروریستی به دنبال ایجاد نفاق بین شیعه و سنی است تا از این طریق میان مسلمانان شکاف ایجاد کرده و هر روز آن را بزرگتر و گسترده تر کنند در حالی که شیعه و سنی با هم مشکلی نداشته و سال هاست که در کنار هم زندگی می کنند.

روحانی نژاد اظهار داشت: در این ارتباط مداحان نقش فوق العاده ای در جهت همبستگی و اتحاد دارند و همگان باید حرمت مذاهب را حفظ کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: مداحان باید با هماهنگی هر چه بیشتر در مبارزه با جنگ نرم دشمن مقابله کرده تا همانند دیگر مسائل انقلاب سربلند و پیروز شویم.
مرجع : بولتن نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما