تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۱۷۵۱
رحیم‌پور‌ازغدی:

برخی مداحان در راستای ترویج تشیع انگلیسی گام بر‌می‌دارند

برخی مداحان در راستای ترویج تشیع انگلیسی گام بر‌می‌دارند
حسن رحیم‌پور‌ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در ادامه سلسله مباحث خود با عنوان «مفهوم‌شناسی بازار اسلامی» اظهار کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) پرچم توحید و عدالت است و اگر این عزداداری با ماهیت عبادی و سیاسی نبود حتی نام اباعبدالله را از تاریخ حذف می‌کردند اما پرچم عزای امام حسین(ع) تا قیام قیامت پایدار خواهد بود.

رحیم‌پور اظهار کرد: در ادامه مباحث، سعی می‌کنم به برخی از روایات از حضرت سیدالشهدا(ع) در باب مختصات اقتصاد اسلامی اشاره کنم. در جلسه قبل برخی مباحث ناقص ماند که به آن اشاره می‌کنم و عرض کردم هزار سال قبل، نظارت‌هایی دربازار اسلامی وجود داشت و بخشنامه می‌شد و حکومت بر اینها نظارت می‌کرد که از جمله اطلاع دقیق از پیمانه‌ها و ترازوها، نظارت بر ضرب سکه و ممانعت از جعل پول، دقت در وزن کالاها، منع از کم‌فروشی بخصوص در طلافروشی، تعزیر کم‌فروشان و نگذشتن از خطای آنها چون بر طبق روایات باعث هلاکت امت اسلامی ‌می‌شود، دستور بر غربال کردن غلات پیش از آرد کردن و... بود.

وی افزود: پارچه‌فروشان باید مدام بازرسی شده و وادار می‌شدند به مردم راست بگویند و در غیر اینصورت تعزیر می‌شدند، نظارت بر کار خیاطان و نظارت بر کار دلالان و بنگاه‌های معاملاتی و نظارت دینی و اخلاقی از آنها، مراقبت از کار پارچه‌شویان که لباس افراد را خراب نکنند یا ندزدند، منع تدلیس و تقلب در فروش، ممانعت از تقلب رنگرزان و... از دیگر موارد بود.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) به ما آموخته‌اند که برخی دعاها وجود دارد که هنگام ورود به بازار آنها را فراموش نکنید و به آنها عمل کنید که یکی از این دعاها، این است که «خدایا بازار خیر و شر دارد، خدایا فعالیت اقتصادی و بازاری یک فعالیت دوگانه است و من از تو خیر آن را می‌خواهم و به تو پناه می‌برم از اینکه در کار اقتصاد به کسی ظلم کنم یا ظلم کسی را بپذیرم» حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا عده‌ای را بیرون کرد و گفت نمی‌خواهم شما شهید شوید و آنها کسانی بودند که به کسی بدهی داشتند و از لحاظ اقتصادی به کسی ظلم کرده بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: ما دو نوع روضه‌خوانی برای اباعبدالله الحسین(ع) داریم که اولین روضه رسمی برای حضرت سیدالشهدا(ع) را یزید و اولین روضه حقیقی را حضرت زینب(س) برقرار کرد؛ بنابراین کسی که خود را پیرو سیره اقتصادی امام حسین(ع) می‌داند باید این کار را در عمل نشان دهد.

رحیم‌پور اظهار کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند: برخی از مردم بنده دنیا هستند و دین، یک بازی بر سر زبان آنهاست و هنگام امتحان فرار می‌کنند. چون زمان عزاداری سیدالشهدا(ع) است، ادامه بحث درباره سیره اقتصادی امام حسین(ع) را به جلسه بعد موکول می‌کنم و چند نکته را باید عرض کنم و آن اینکه وهابی‌ها و غربی‌ها سعی دارند شیعه انگلیسی را رواج دهند و متأسفانه برخی از مداحان داخلی در این راستا حرکت می‌کنند و آنها کسانی هستند که تیشه به ریشه اسلام می‌زنند و این افراد شیعه نیستند.

وی افزود: شیعه‌نما کسی است که در بازار ربا می‌خورد و بر سر مردم کلاه می‌گذارند. امروزه به پدیده‌ای به نام شیعه لندنی مواجه هستیم که ماهواره‌ها و مراجع و حوزه‌های خاص خود را دارند. شهید مطهری می‌گوید به خاطر جنایتی که نسبت به اباعبدالله انجام می‌دهید توبه کنید. اینها کسانی هستند که اعلام می‌کنند ما نیمه شعبان را رها نمی‌کنیم و برخی از روحانیون سیاسی هستند که نباید به آنها نزدیک شد. تشیع این افراد، تشیع اباعبدالله نیست و یک دکان است که برای کاسبی باز کرده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: بسیاری از افراد به نام شیعه سخن می‌گویند اما دروغگو هستند و این را خود اهل بیت(ع) بیان کرده‌اند، به این دلیل که شما ربا می‌خورید و به فقرا سر نمی‌زنید. مقام معظم رهبری دارای منشوری به نام منشور مداحی هستند که من خواهشمندم هیئت‌ها و مداح‌ها آن را بخوانند.

رحیم‌پور تدکید کرد: در همین ایران، اهل سنت بسیار به اهل بیت(ع) احترام می‌گذارند اما متأسفانه عده‌ای از افراد سعی در ایجاد اختلاف بین اهل تشیع و تسنن دارند تا خوراک تبلیغاتی برای وهابیون دشمن اسلام فراهم شود.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در منشور روحانیت می‌گوید: استعمار در فرهنگ حوزه‌های ما نفوذ کرده است و اولین القای آنها جدایی دین از سیاست است، تا جایی که دفاع از سیاست دون شأن فقیه شد و اینها به ما تهمت بی‌دینی زدند و عده‌ای مقدس‌نمای واپس‌گرا همه چیز را حرام کردند و این از مسائل رایج حوزه‌ها بود که هر کس کج را می‌رفت متدین‌تر بود و شک ندارم اگر این وضعیت ادامه پیدا می‌کرد وضع حوزه‌های ما به وضعیت کلیساهای قرون وسطی تبدیل می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تأکید کرد: فراموش نکنید که شیعه انگلیسی در مشهد و قم دارای مدرسه علمیه هستند و در حال تربیت طلاب برای مقابله با ولایت هستند و این کارها را به نام دین و خط سیدالشهدا(ع) انجام می‌دهند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما