تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۷۲۲
در همایش بزرگ مداحان و شعرای آیینی زنجان عنوان شد؛

باید تعقل در مداحی ها مورد توجه قرار گیرد

باید تعقل در مداحی ها مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خیمه، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در همایش بزرگ مداحان و شعرای آئینی استان زنجان با تاکید بر لزوم ضابطه مند شدن جامعه مداحان گفت: با حمایت های موسسه دعبل تا کنون 400 تن از مداحان استان از بیمه مداحان استفاده می کنند.

حجت الاسلام علی دشتکی  اظهار داشت: مداحی و عرصه فعالیت در این حوزه تاریخچه بسیار درخشانی است که ستارگانی از جمله دعبل و کمیل در آن درخشیده اند.

حجت الاسلام دشتکی، جایگاه مداحی را به لحاظ ارتباطی که به بحث نبوت و امامت دارد، جایگاهی ویژه برشمرد و افزود: مداحی در هر زمان و به خصوص در عصر کنونی یک ضرورت است و باید به آن به طور جدی پرداخته شود.

وی،با بیان اینکه از کسانی که در بحث معرفت تلاش می کنند باید تجلیل شود خاطرنشان ساخت: گسترش ضابطه مند مداحی یکی از ضروریت هایی که امروز در جامعه احساس می شود و باید بر اساس سیاست های نظام فرهنگی و دینی کشور این امر محقق شود.

دشتکی، رسالت مداحان اهل بیت(ع) را بسیار مهم برشمرد و افزود: معرفی چهره حقیقی امامت و ولایت باید یکی از سیاست های اساسی کانون مداحان استان باشد و در ایام فاطمیه نیز جهت گیری اشعار و مداحی در رابطه با شخصیت این بانوی بزرگوار انجام شود.

وی، رسالت دیگر مداحان را در قبال شهدا دانست و گفت: امروز اگر مداحی رونق یافته به برکت خون شهداست و ما باید به وظایف خود در قبال شهدا عمل کنیم.

حجت الاسلام دشتکی، تعقل در مداحی را جز برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: برخی از واقعیت ها باید با عقل جامعه امروزی تطابق داده شوند.

بنا بر گزارش شبستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ادامه داد: کانون مداحان باید نظام نامه ای با همفکری جامعه مداحان استان تدوین کند و تعلیم و تعلم در جامعه مداحی اهل بیت(ع) یکی از ضروریت هاست که کانون مداحان باید به این نکته توجه جدی داشته باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما