تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۵۴۰۷

بررسی سهم فارس در شعر آیینی؛ کتاب جدیدی از غلامرضا کافی

بررسی سهم فارس در شعر آیینی؛ کتاب جدیدی از غلامرضا کافی
فرهنگ-کتاب: «ترکش کلمات» عنوان جدید‌ترین کتاب منتشر شده غلامرضا کافی، شاعر و پژوهش‌گر شعر آیینی است. کافی در این کتاب به بررسی سهم شعر و شاعران استان فارس در شعر آیینی به عنوان یکی از جان‌مایه‌های ادبیات معاصر پرداخته است.

کافی درباره کتاب تازه منتشر شده‌اش گفت: «ترکش کلمات» کتابی است که به بررسی سهم فارس در شعر آیینی و همچنین شعر دفاع مقدس می‌پردازد. در این کتاب از بیش از ۲۱۰ شاعر در قالب‌های مختلف شعری نام برده و آثار آن‌ها بررسی شده است.

وی دلایل ضرورت بررسی ادبیات و شعر در استان فارس را برشمرد و توضیح داد: استان فارس به دلیل ادبیات و افراد مشهور آن در این حوزه از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. به عبارت دیگر افرادی که در استان فارس به حوزه ادبیات توجه نشان می‌دهند از نظر آماری فراوانی بیشتری دارند.

این شاعر در ادامه افزود: باتوجه به فراوانی آثار و پدیدآورندگان این آثار، سهم استان فارس را در شعر آیینی بررسی کردم.

وی در پایان به جنبه‌های بررسی شعر شاعران استان فارس اشاره و تشریح کرد: آثار این شاعران از نظر لفظی، معنایی، ساختاری، سرآمدان این نوع شعر، فراوانی قالب‌ها، برجستگی‌های شعر فارس و سهم فارس در ادبیات و شعر آیینی و دفاع مقدس به عنوان اساسی‌ترین جان‌مایه ادبیات معاصر بررسی شده است.

غلام‌رضا ک‍اف‍ی‌ متولد ۱۳۴۶، شاعر و پژوهش‌گر شعر آیینی و دفاع‌مقدس است. «ت‍ا داغ‍س‍ت‍ان‌ ع‍ش‍ق» ‌، «در تابستان زخم»، «دستی بر آتش»، «رواق خونی سنگر»، «زخم کبود کبوتر» و «تیغ و ترانه» عنوان برخی از کتاب‌های منتشر شده او هستند.

کتاب «ترکش کلمات» (بررسی سهم فارس در شعر آیینی و دفاع‌مقدس) با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و توسط مرکز نشر زرینه در شیراز به تازگی منتشر و راهی بازار کتاب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما