تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۴۹۱

انيميشن سينمايی«عاشورائيان» کتاب شد

انيميشن سينمايی«عاشورائيان» کتاب شد
به گزارش خيمه، مركز فرهنگي هنري صبا در اقدامي تازه و به منظور برقراري ارتباط بيشتر بخش انيميشن و كتاب، با همكاري انتشارات سروش اقدام به انتشار كتاب با مضامين انيميشن‌هاي پرمخاطب كرده است.

مركز صبا و سروش در همكاري جديد خود در اولين قدم كتاب عاشورائيان را بر اساس انيميشن سينمايي كه به همين نام در سال اخير از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون پخش شده، آماده چاپ و عرضه كرده‌اند.

اين انيميشن كه به كارگرداني «ناهيد صمدي امين» توليد شده در مورد سفير امام حسين(ع) و عزيمت ايشان به كوفه است؛ عكس‌هاي چاپ شده در اين كتاب براساس وقايع نمايش داده شده در انيميشن است كه كودكان و نوجوانان با خواندن آن بيشتر با اتفاقات و حوادث و زمينه‌هاي پيدايش واقعه عاشورا آشنا مي‌شوند.

رييس مركز صبا در دو سال اخير تأكيد بسياري بر استفاده از كتاب‌هاي فاخر در توليد آثار انيميشن داشته است و در همين راستا پروژه تاريخ تمدن و پويايي اسلام و ايران نوشته «علي‌اكبر ولايتي» در هفته گذشته كليد خورد.

در توليد آثار انيميشني، در سال‌هاي اخير استفاده زيادي از كتاب‌هايي مانند گلستان، بوستان، مثنوي معنوي و ... شده است، ولي تاكنون آثار انيميشن به عنوان كتاب براي كودكان به رشته تحرير در نيامده است يا اگر هم چنين آثاري نوشته شده خيلي كم و اندك است. مركز صبا بر همين اساس و با ياري انتشارات سروش به نشر آثار انيميشن‌هاي پرمخاطب ايراني پرداخته است.

بنا بر گزارش روابط عمومی مرکز صبا، مركز صبا قصد دارد در ادامه همين راه، ديگر آثار توليد شده خود كه با مخاطب كودك و نوجوان ارتباط خوبي برقرار كرده‌اند را نيز به كتاب‌هايي براي اين گروه سني تبديل كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما