تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۰۴۵
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

ایرانی ها نمی گذارند عتبات عالیات تبدیل به بقیع شود

ایرانی ها نمی گذارند عتبات عالیات تبدیل به بقیع شود
به گزارش خیمه، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در حاشیه برگزاری همایش دو روزه مسئولان استانی عتبات عالیات گفت: این ستاد بعد از فروپاشی دولت صدام با هدف ارایه خدمات فنی، مهندسی و سایر خدمات رفاهی در حرم ائمه معصومین(ع) در عراق شکل گرفت و در طول پنج سال گذشته خدمات بسیاری با هزینه ای بالغ بر 800 میلیارد ریال ارایه کرده است.

منصور حقیقت پور افزود: در این مدت نزدیک به 100 پروژه در عراق به اتمام رسیده و نزدیک به چهار ضریح و 10 در طلا نیز در حال ساخت است. بیش از 25 هزار مترمربع فضا در کربلا و نجف ایجاد شده و این ستاد طرح های بزرگی را برای آینده حرم ها به مسئولان عراقی ارایه کرده است.

وی تلاش برای تسریع تدوین و اجرای طرح ها در سازمان های اداری را از وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات دانست و ادامه داد: نیروهای این ستاد در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، کوفه و مصیب مستقر و در حال خدمات رسانی هستند. همچنین دفاتری در سراسر کشور برای جمع آوری نذورات مردمی و نیروهای مورد نیاز برای اجرایی شدن طرح تشکیل شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از شش هزار نفر در رشته های مختلف و در سطوح مختلف فنی از میان دانشگاهیان، هنرمندان، بانوان و دیگر اقشار جامعه جذب و برای بازسازی عتبات عالیات به عراق اعزام شده اند.

وی با تأکید بر اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات ستادی مردم محور است، ابراز داشت: در کنار مردم، مراجع عظام تقلید، روحانیت، اقشار و سازمان های خیریه و بخشی از مجموعه های دولتی با ستاد همکاری می کنند.

حقیقت پور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تخریب اماکن مذهبی مسلمانان در عراق توسط دشمنان تأثیری در انگیزه مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات ندارد، گفت: تاکنون این اتفاق رخ نداده است اما اگر هم دشمن به چنین اقداماتی دست بزند ما عتبات را مجددا خواهیم ساخت، مردم ما اجازه نمی دهند که عتبات عالیات عراق تبدیل به بقیع شود و علیرغم شرایط امنیتی نامساعد این کشور همکاران ما با تمام توان و انگیزه تلاش می کنند.

وی اذعان داشت: اقداماتی که دشمن از روی غفلت و نادانی در بعضی از اماکن مقدس مسلمانان انجام می شود با جواب اصولی و مناسب در قالب بازسازی باشکوه تر آن اماکن پاسخ داده می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اجرای دو پروژه بزرگ صحن حضرت زهرا (س) به مساحت 130 هزار مترمربع در نجف و طرح سفینه النجاة به مساحت 110 هزار متر مربع در کربلا خاطرنشان کرد: قطعا این خدمات تأثیر فراوانی در جذب زایر به عراق دارد، حدود 36 سال هیچ گونه خدمت رسانی جدی برای زایرین در این کشور بوده است و امروز این فرصت پیش آمده که ما ایرانی ها در این زمینه اقدام کنیم، مردم، مسئولین و مقامات سیاسی و اجرایی عراق اینگونه تلاش ها را می بینند و این مسئله در راستای توسعه ارتباطات فرهنگی و روابط دولتی تأثیر فراوان دارد.

حقیقت پور با تأکید بر اینکه مردم ایران وظیفه خود را می دانند و نیاز به تشویق و توصیه ندارند، اظهار داشت: از دولتمردان تقاضا دارم که در این راستا تلاش کنند و از دولتمردان گذشته چون سردمداران دولت های صفویه و قاجاریه عقب نمانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما