تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۴۱۵۲

لزوم احیاء و تقویت رویدادهای تئاتری که کانون تئاتر دینی متولی آن است

لزوم احیاء و تقویت رویدادهای تئاتری که کانون تئاتر دینی متولی آن است
سال‌ها پیش زمانی که جشنواره تئاتر عاشورائیان شکل گرفت و برگزاری موفقی داشت و بعدها تبدیل به سوگواره نمایش‌های عاشورایی شد، ظرفیت مناسبی در زمینه تولید نمایش‌هایی با موضوعات دینی و عاشورایی پدید آمد و لذا تولیت کانونی برای مدیریت این جریان بیش از پیش احساس شد.

کانون تئاتر دینی با چنین رویکردی مسئولیت اداره و برگزاری مجموعه‌ای از فعالیت‌های نمایشی با موضوعات دینی و ارزشی را به عهده گرفت و در گام نخست تصمیم داشت تا این فعالیت را نظام‌مند کرده و جشنواره‌ای برای مجموعه آنها برگزار کند که نتیجه آن جشنواره تئاتر حقیقت شد.

در ادامه مجموعه‌ای دیگر از فعالیت‌های تئاتری با ماهیت پرداختن به موضوعات دینی و ارزشی سر برآوردند. رودها و جویبارهایی که نیاز به اتصال به جریان جاری و عظیم تئاتر فاخر دینی و ارزشی داشتند و لذا کانون تئاتر دینی از تجمع آنها جشنواره «تئاتر صاحبدلان» را که دو دوره به فعالیت پرداخت را ابداع کرد.

این جشنواره علیرغم تأثیر شگرف و مؤثر خود در زمینه تولید و اجرای فراگیر آثار دینی و مذهبی، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به دلیل عدم تخصیص بودجه به کانون تئاتر دینی و در شرایطی که برنامه‌ریزی برای ادامه فعالیت‌های آن وجود نداشت، تعطیل شد و تاکنون عزمی هم برای از سر گیری این جشنواره وجود نداشته است.

به نظر می‌رسد از آنجا که کانون تئاتر دینی علاوه بر برگزاری جشنواره «تئاتر صاحبدلان» مسئولیت تخصصی فعالیت‌های جاری تئاتر دینی از جمله بخش نمایشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را نیز به عهده دارد، باید اقدامی عاجل برای احیاء و تقویت تئاتر دینی از سوی مسئولان صورت گیرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما