تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۹
۱
۰
کد مطلب : ۱۲۶۷۴

درباره جورج شکور

درباره جورج شکور
فرهنگ-دشتگلی: جرج شکور، شاعر و استاد ادبیات عرب در سال ۱۹۳۵ در جبل لبنان به دنیا آمد. وی پس از تحصیل به تدریس زبان و ادبیات عرب در مراکز و کالج‌های مختلف پرداخت. او چند مجموعه شعر دارد که همگی تجدید چاپ شده‌اند.

ویژگی شعرهای شکور که او را از دیگر شاعران متمایز می‌کند پایبندی به قالب‌های کلاسیک شعر عرب و به‌ویژه غزل‌های عاشقانه است.

این شاعر لبنانی به جز شعرهای عاطفی سروده‌هایی درباره وطن و اجتماع نیز دارد. منظومه «امام حسین(ع)» نیز یکی از کتاب‌های دیگر اوست.

دو دیوان شعر وی که به نام‌های «ملحمه الامام حسین(ع)» و «ملحمة الامام علی(ع)» سروده است به ترتیب در سال‏های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۷ منتشر شده‏اند.

جورج شکور از نخستين کسانی است که شعر مقاومت را در لبنان پايه‌گذاری کرده و همواره در مراحل گوناگون تاريخ معاصر سياسی لبنان پا به پای مقاومت و جريان آزادی‌خواهی پيش آمده است.

گفته می‌شود، چند سال پيش، او را با پيشنهادهای وسوسه‌انگيز به ديدار قذافی در ليبی دعوت کرده بودند؛ اما او اين دعوت را رد کرده و گفته بود: به خاطر اينکه قذافی امام موسی صدر را ربوده است، اگر برايم فرش قرمز هم پهن کند و چندين برابر اين هم به من بدهد، پايم را به دربارش نمی‌گذارم.

وی در فروردین ماه سال ۸۹ در نخستین همایش شاعران ایران و جهان در کشورمان شرکت کرد و به شعرخوانی در رثای امام حسین(ع) پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

ابراهیم متین کیا
Iran, Islamic Republic of
از انج که من اثرهای مذهبی جورج شکور را بری موضوع پایان نامه انتخاب کردم قطعا هر چه مطلب از این شاعر باشه واسه من کاربرد داره ولی از جهت اینکه جورج خودش یک مسیحی یه اما به شیعیان توجه کرده وملحمه نوشته که به خاطر اینکه دید گاه این شاعر بدون تعصب وجانبداری است که جالب خواهد بود