تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۳۴۷۱

شاعر شيعی لبنان ديوان «قناديل كربلا» را منتشر كرد

شاعر شيعی لبنان ديوان «قناديل كربلا» را منتشر كرد
فرهنگ: «حسن جعفر نورالدين» شاعر شيعی و عضو اتحاديه نويسندگان لبنانی و عرب ديوان شعر خود را با نام «قناديل كربلا» (چراغ‌های كربلا) منتشر كرد.

در مراسم رونمايی از اين كتاب شعر كه ۳۰ خرداد در منطقه «حبوش» جنوب لبنان در مجتمع خيريه اين منطقه برگزار شد، علاوه بر این شاعر، شماری از علمای مسلمان لبنان نیز حضور داشتند.

سيد علی مكی؛ روحانی شيعی لبنان، عبدالحسين صادق؛ مفتی نبطيه و امام جماعت اين منطقه، شيخ محمد عسيران؛ مفتی صيدا، شيخ محمد مغنيه از قاضيان لبنانی، هيأتی از جنبش امل لبنان به رياست «ناصيف نعمه» و هيأتی از حزب‌الله به رياست محمد درويش از حاضران در مراسم رونمايی از ديوان قناديل كربلا بودند.

اين مراسم با قرائت آياتی از قرآن كريم آغاز شد و سپس شيخ اسماعيل از شاعران حاضر طی سخنانی اظهار كرد: نهضت ادبی و فرهنگی شاعران جنوب لبنان برگرفته از قيام كربلا بوده و تا امروز ادامه داشته ‌و اشعار اين گروه در پيروزی مجاهدان مقاومت بر اشغالگران اسرائيل در جنوب لبنان تأثير بسزايی داشته است.

سيد علی مكی از روحانيون شيعی حاضر نيز در ادامه مراسم تأكيد كرد: ما امروز به شاعران آزاده‌ای نياز داريم كه دستشان را در دست جهانيان قرار داده و با زبان شعر، ظالمان، غاصبان و اشغالگران را از عرش‌ها به زير افكنند.

محمد علی شمس‌الدين ديگر شاعر حاضر در مراسم رونمايی از ديوان قناديل كربلا نيز تاکید كرد: قيام كربلا در مناطق جنوبی لبنان همچون قانا، المنصوری و نبطيه ادامه داشته است؛ قيامی كه پس رفت نمی‌شناسد و همواره در روح آزادگان جهان می‌جوشد.

شاعر ديوان قناديل كربلا نيز در پايان مراسم، ضمن قدردانی از شركت‌كنندگان، توضيحاتی درباره محتوای ديوان برای حاضران ارائه داد و نسخه‌ای از آن را امضا و به شركت‌كنندگان اهدا كرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما