تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۳۱۳۵

شاعر مسيحی در سوگ كربلا می‌سرايد

شاعر مسيحی در سوگ كربلا می‌سرايد
اختصاصی-خيمه: ريموند قسّيس، شاعر مسيحی لبنانی سرايش قصيده خود در سوگ سالار شهيدان را آغاز كرد .

محمد رضا زائری، نویسنده کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» ضمن اعلام اين خبر افزود: اين شاعر مسيحی پيش از اين قصيده‌ای طولانی در مدح امير مؤمنان سروده كه سال‌ها پيش به عنوان «علی، الفارس الفقيه الحكيم» منتشر گرديده است.

ريموند قسّيس شاعر و استاد ادبيات ساكن زحله (در شرق لبنان) است. وی سال‌ها به پژوهش در زمینه مطالعات اسلامی پرداخته و علاقمند به انديشه امير مؤمنان و اهل بيت است. او قصيده نخست خود را سی سال پيش در مدح امام علی سروده و اكنون پس از سی سال سرايش سوگواره‌ای برای خاندان رسالت را آغاز كرده است.

زائری افزود : اين شاعر مسيحی از مدتی پيش مطالعه منابع تاريخی و مقاتل را آغاز كرده و اكنون با آماده شدن برخی منابع و كتاب‌های جديد به سرايش اين منظومه دست گشوده است.

سبك نگارش و تأليف او علاوه بر ذكر سياق تاريخی وقايع و رخدادها بر طبق منابع موثق‌، اشاره گذرا به تحليل و مقايسه مسائل تاريخی با شرايط حاضر است و اضافه بر اين به متون تاريخی و كلاسيك نيز توجه فراوان دارد . مثلا او در قصيده امام علی علاوه بر مسائل تاريخی به طور مفصل به برخی از خطبه‌های نهج‌البلاغه و سخنان حكيمانه اميرمؤمنان توجه كرده است.

زائری گفت : پيش‌بينی می‌شود تا پيش از ماه محرم او اين كتاب را به پايان رسانده برای انتشار آماده سازد. از اين شاعر و نويسنده لبنانی تا كنون آثاری به زبان‌های فرانسوی و عربی منتشر گرديده است.

مجله خيمه متن و ترجمه اين اثر را برای نخستين بار منتشر خواهد كرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با «عاشوراپژوهان غیرایرانی» به «پرونده ویژه خیمه» در این زمینه مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما