تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸
۰
کد مطلب : ۳۳۴۲۹
حاج محسن طاهری؛ دبیر اجرایی شورای مشورتی ستایشگران:

شنیدن نظرات یکدیگر، هم‌افزایی ایجاد می‌کند

شنیدن نظرات یکدیگر، هم‌افزایی ایجاد می‌کند
دعبل: نخستین جلسه شورای مشورتی ستایشگران اهل بیت(شمس) روز دوشنبه پنجم شهریورماه 1397 در بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد. حاج محسن طاهری، دبیر اجرایی این نشست در گفت‌وگو با دعبل به برنامه‌های شمس و دغدغه‌های کنونی شورای مشورتی ستایشگران پرداخت.
 
به نظر شما، مهم‌ترین وظیفه شورای مشورتی ستایشگران (شمس) چیست؟
به اعتقاد من مهم‌ترین کاری که این شورا می‌تواند انجام دهد جلوگیری از برخی عوامل بازدارنده است، یعنی انجام برخی کارها در جامعه ستایشگری که نه تنها جاذبه ندارد بلکه در روحیات جوان‌ها اثر بد می‌گذارد و دافعه ایجاد می‌کند. فرقی هم نمی‌کند این اتفاقات در چه سن و سالی رخ بدهد. ورود و خروج ما در مجالس اهل بیت، انتخاب مطالب صحیح، گزینشی که لازم است در اجراهای خود داشته باشیم، اینکه نبض محفلی که در اختیارمان قرار دارد را بدانیم، اینکه چه بخوانیم، چگونه برخورد کنیم و نظایر آن. تمام این مطالب می‌تواند در این نشست و کارگروه های آن که برگزار شد و در ادامه نیز پیگیری خواهد شد مطرح شود. پیگیری این امور و توجه به آنها هم جلوی خیلی از آسیب‌ها را می‌گیرد و هم خیلی از زیبایی‌های ستایشگری را نشان‌مان می‌دهد. اگر واقعا بدین نحو عمل کنیم می‌توانیم جاذبه‌های بسیاری هم برای جوان‌ها و هم نسل آینده ایجاد نماییم. توجه داشته باشیم که نسل جوان رفته رفته این بیرق‌ها و اداره جلسات اهل بیت (ع) را بر عهده می‌گیرد. در نهایت هم کار باید بدست جوان‌ترها سپرده شود، چون انرژی بالایی دارند و می‌توانند جذابیت ایجاد کنند.
 
فکر می‌کنید برگزاری این دست نشست‌ها، چه کمکی به ایجاد همدلی و هماهنگی میان مداحان می‌کند؟
پر واضح است که کنار هم بودن و شنیدن نقطه نظرات یکدیگر، هم می‌تواند هم‌افزایی ایجاد کند و هم ما را به همه آن اهدافی که در ذهن داریم نزدیک‌تر نماید.
 
به نظر شما مهم‌ترین دغدغه مداحان در محرم امسال چه باید باشد؟
مقام معظم رهبری، چندین برابر ما دغدغه ستایشگری اهل بیت را دارند. ایشان تا به حال در نشست‌های مختلف با مداحان، راهبردها و راهکارهایی را برای خروج از معضلات این حوزه نشان می‌دهند، اما این ما هستیم که از فرمایشات ایشان عقبیم. اگر ما راهبردهای مد نظر ایشان را نصب‌العین قرار دهیم قطعا خیلی از مسائل حل می‎شود. با این وجود قدری از فرمایشات ایشان عقب هستیم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. نگاه کنید امروزه شعرا در زمینه‌های مختلف از جمله شرایط فعلی منطقه، شعرهای جالب و به روز می‌گویند ولی ما کمتر از اینها استفاده می‌کنیم. یکی از معانی غدیر که آن را پشت سر گذاشتیم این است که پیامبر (ص) فرمود صبر کنید آنهایی که نرسیده‌اند برسند و آنهایی که جلو رفته‌اند برگردند، این یعنی همگام با ولایت‌بودن. اگر ما این همگام‌بودن را رعایت کنیم در بسیاری از موارد موفق خواهیم بود. در این میان، جامعه ستایشگری لازم است همچون دیگر اقشار جامعه، به هم‌گام‌بودن با ولایت توجه بسیاری مبذول دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما