تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۶
۰
کد مطلب : ۸۰۵۲

چاپ تعزيه‌‌های امام رضا(ع) در حاشيه جشنواره تئاتر رضوی

چاپ تعزيه‌‌های امام رضا(ع) در حاشيه جشنواره تئاتر رضوی
محمدحسين ناصربخت بیان کرد که بر اساس قراردادی كه با مسئولان جشنواره تئاتر رضوی بسته‌ايم، قصد داريم با كمك دوستان پژوهشگر و تعزيه‌خوان، مجموعه‌ای از تعزيه‌های امام رضا(ع) را گردآوری كرده و آن‌ها را در قالب يك جلد كتاب در هفتمين جشنواره تئاتر رضوی منتشر كنيم.

وی با بيان اينكه برخی از اين نسخ تعزيه، تاكنون به چاپ نرسيده است، اين نسخ را درباره امام رضا(ع)، ماجراهايی كه پس از شهادت ایشان اتفاق افتاده يا درباره امام‌زاده‌هايی است كه با ايشان وابستگی دارند، عنوان کرد. 

اين پژوهشگر تعزيه تصریح کرد که تاكنون هشت مجلس تعزيه در اين خصوص شناسايی شده است اما اينكه همه آن‌ها در كتاب جشنواره به چاپ برسد يا خير به نظر مسئولان برگزار كننده جشنواره بستگی دارد زيرا كارهای نهايی آن هنوز انجام نشده است.

ناصربخت درباره مجالسی كه در بخش تعزيه‌خوانی هفتمين جشنواره تئاتر رضوی حضور دارند، افزود که من در دوره‌های گذشته اين جشنواره، به عنوان يكی از بازخوانان مجالس تعزيه حضور داشتم اما اينكه در اين دوره چه مجالسی انتخاب و اجرا خواهد شد، فعلا در جريان نيستم و براساس نظر برگزار كنندگان و فراخوانی كه منتشر شده، كارها انتخاب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما