تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۰
۰
کد مطلب : ۸۳۸۹
کوروش زارعی:

تئاتر رضوی می‌تواند مردم را با تئاتر آشتی دهد

تئاتر رضوی می‌تواند مردم را با تئاتر آشتی دهد

 کوروش زارعی، بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: برگزارکنندگان جشنواره باید شرایطی فراهم کنند که این جشنواره در میان هنرمندان حرفه‌ای نیز نفوذ کند و مسوولان سیاست‌گذاری‌هایی انجام دهند تا همه هنرمندان تئاتر در این جشنواره درگیر شوند.

زارعی اظهار کرد: باید شرایط تولید یک اثر حرفه‌ای را در جشنواره ایجاد شود، بودجه مناسبی برای آن داده شود و به چنین کارهایی اجراهای ویژه اختصاص داد، تا هم در حوزه نمایش شاهد آثار فاخری باشیم و هم اینکه مخاطبان کارهای حرفه‌ای را ببینند و در نهایت مقصود مسوولان از برگزاری جشنواره که همان اشاعه فرهنگ مذهبی و رضوی است، حاصل شود.

زارعی به مسوولین برگزار کننده جشنواره پیشنهاد کرد: می‌توان از کارهای برتر جشنواره در هر سال، رپرتواری تهیه کرد و آنها را در شهرستان‌های مختلف به نمایش درآورد؛ یا شرایطی فراهم شود که گروه‌های برتر بتوانند در شهرستان‌ها هم به روی صحنه بروند تا ضمن آشنایی بیشتر مردم با جشنواره تئاتر رضوی، تئاتر کشور نیز رونق پیدا کند.

وی یکی از محاسن جشنواره تئاتر رضوی را آشنا کردن مردمی که مخاطب تئاتر نیستند، با این هنر دانست و اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم برای نجات تئاتر کشوراین است که آثاری تولید شود که متعلق به مردم باشد و به عبارتی مردم بتوانند موضوعات مورد علاقه خود را در آن ببینند که خوشبختانه جشنواره تئاتر رضوی توانسته است چنین کاری را انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما